حمله خونین پلنگ گرسنه به پدر و پسر در لردگان

فرماندار لردگان از حمله پلنگ به دو مرد روستایی در لردگان ( چهارمحال و بختیاری ) خبر داد و گفت: این حادثه خسارت مالی و جانی نداشته است.

به گزارش گروه حوادث توسعه ایرانی، برهان حسین‌پور اقایی در این باره اظهار کرد: عصر سه شنبه در منطقه بادامستان از توابع بخش منج، یک قلاده پلنگ به دو مرد روستایی حمله کرد.

وی افزود: به دلیل جنگلی بودن آن منطقه، پدر 50 ساله و پسر 27 ساله در حال چرای دام بودند که ناگهان پلنگ به آن‌ها حمله‌ور شد و دچار خراشیدگی سطحی شدند، مردم محلی سریعا دو فرد آسیب‌دیده را به بیمارستان لردگان منتقل کردند و سریعا واکسن هاری به آن‌ها تزریق شد.

حسین‌پورآقایی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و بخشداری از مردم آن منطقه تعهد گرفتند که در برخورد با چنین حیواناتی که در حال انقراض هستند به آن‌ها آسیب وارد نکنند.

    


خودزنی دزد خشن در برابر پلیس

سرکلانتر سوم پلیس پایتخت، با اشاره به دستگیری یک سارق موبایل قاپ در مرکز تهران، گفت: این موبایل قاپ پس از خودزنی در هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ «علی کارخانه»، سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و موبایل قاپی در محدوده های مرکزی تهران، پرونده‌ای در کلانتری 105 سنایی برای رسیدگی به این موضوعات تشکیل شد.

وی افزود: با انجام تحقیقات و بررسی تصاویر دوربین مدار بسته شهری، ماموران پلیس موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار منزل و تلفن همراه شدند. این مقام انتظامی، تصریح کرد: متهم با پرسه زنی با یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان‌های این محدوده، طعمه‌های خود را شناسایی و در فرصتی مناسب اقدام به موبایل قاپی می‌کرده است.

سرهنگ کارخانه، با بیان اینکه متهم، برای فرار از دست ماموران که قصد دستگیری وی در مخفیگاهش را داشتند، اقدام به خودزنی کرده بود، گفت: پس از این اتفاق متهم برای مداوا به بیمارستان منتقل شد و پس از ترخیص وی از مرکز درمانی، تحت بازجویی قرار گرفت.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت، خاطرنشان کرد: متهم دارای سابقه سرقت منازل نیز هست و تا کنون ۴۲ شاکی وی را مورد شناسایی قرار دادند.

    


بخشش قاتل زن جوان در اهواز

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان از رهایی اعدامی از چوبه دار در اهواز خبر داد.

عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش و کوشش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز یک اعدامی با عفو و بخشش اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت. 

سال ها پیش بین دو خانوار از دو طایفه در دشت آزادگان بدلیل خصومت شخصی باهم درگیر می‎شوند که در این نزاع یک خانم به قتل می رسد و منجر به ایجاد اختلافات و خصومت های شدید بعد از قتل بین این دو طایفه می‎شود.

وی افزود: با دستگیری فرد متهم به قتل و تشکیل پرونده این نزاع در دادسرای دشت آزادگان و محاکمه وی، متهم محکوم به اعدام شده و حکم قصاص وی مورد تایید دیوانعالی کشور قرار می‎گیرد.

زبیدی نیا بیان داشت: با دخالت و وساطت و تلاش های دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر و تشکیل چندین نشست بین بزرگان و ریش سفیدان طرفین و با حضور معتمدین و مصلحین منطقه، اولیاء دم از اجرای حکم قصاص قاتل صرف نظر کردند و قاتل پس از طی مراحل قانونی، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

    


مرگ تلخ کودک تبریزی مقابل چشمان مادرش

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت:قاتل نامریی جان کودک سه ساله را در تبریز گرفت. شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: شامگاه سه‌شنبه بر اثر نشت گاز مونو اکسید کربن از آب گرمکن گازی در شهرک اندیشه تبریز، این کودک سه ساله جان باخت و امدادگران اورژانس مادر ۲۹ ساله اش را به بیمارستان انتقال دادند.