کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان، جای کودکان معتاد نیست

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه البرز کمپ ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان ندارد، گفت: با توجه به شرایط خاص کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان، حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز درست نیست. 

اسدالله حیدری اظهار کرد: البرز فاقد مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان است و معتادین زیر 18 سال برای سم‌زدایی به بیمارستان‌های استان معرفی می‌شوند.

 او ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان، حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز درست نیست به همین دلیل دانشکاه علوم پزشکی استان به این حوزه ورود کرده است.

 او افزود: بیمارستان‌های استان برای انجام عملیات سم‌زدایی، معتادین زیر 12 سال را به راحتی پذیرش می‌کنند ولی  برای معتادان 12 سال به بالا سخت گیری‌های خاص خود را دارند که این روند نیازمند اصلاح است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: سنین کودکی و نوجوانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر فردی در این دوره‌ها به مصرف مواد مخدر عادت کند در بزرگسالی به سختی می‌تواند اعتیاد را کنار بگذارد به همین دلیل مسئولان استان باید با حساسیت بیشتری در خصوص سم زدایی کودکان و نوجوانان زیر 18 سال اقدام کنند.

    

۱۱۰۰ نفر از مدیران بهزیستی، مراکزغیردولتی دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۱۰۰ نفر از مدیران سازمان بهزیستی مراکز غیردولتی یا موسسات وابسته یا همکار با بهزیستی دارند؛ به نحوی این افراد خودشان با خودشان همکاری می‌کنند.  وحید قبادی‌دانا‌ در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط با اجرای بخشنامه منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در بهزیستی که پروانه فعالیت و تأسـیس مراکز بهزیستی برای برای مدیران این سازمان ممنوع  می‌کند، گفت: البته واگذاری مراکز به خویشاوندان مدیران نیز تخلف محسوب می‌شود. طبق بخشنامه مدیران باید مراکز را به خیریه‌هایی واگذار کنند که پیش‌تر مجوز احداث مراکز را دریافت کرده بودند. این بخشنامه مشخص می‌کند که افراد بین مدیریت یا موسسات خود باید یکی را انتخاب کنند. رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط با ضرب‌العجل اجرای این بخشنامه گفت: این مدیران سازمان بهزیستی سه ماه فرصت دارند تا مراکز را واگذار کنند یا پست مدیریت را رها کنند.

    

دستگیری ۲۸ نفر در رابطه با فروش سئوالات کنکور

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۲۸ نفر از افرادی که سعی در فروش سئوالات کنکور را داشتند شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با باند فروش سئوالات کنکور برخورد کرده‌ایم. او افزود: تاکنون حدود ۲۷ الی ۲۸ نفر از افرادی که اقدام به این کار کرده بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند. 

سردار رحیمی گفت: این خبر صحت دارد شایعه نیست و به افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند از این طریق مردم را فریب دهند هشدار می‌دهیم پلیس با آنها برخورد خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، شب یکشنبه سردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس امنیت تهران گفته بود: سوالات کنکور در یک قدمی فروخته شدن بود.