اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در تمام پاساژهای تهران 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح «ناظر دو» تا زمان اجرای آن در همه مناطق، ادامه پیدا می‌کند و همه‌ پاساژها و مال‌های تهران را در برخواهد گرفت. به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی‌ درباره اجرای طرح «ناظر2» در پاساژ‌های تهران برای مقابله با بدحجابی، افزود: طرح ناظر2 بیشتر در پاساژها و مال‌های بزرگ تهران اجرا می‌شود. او در پاسخ به این پرسش که این طرح در مال‌های کدام مناطق تهران اجرا می‌شود، بیان کرد: طرح ناظردو در تمامی نقاط تهران اجرا می‌شود و جای خاصی مدنظر نیست. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: رعایت شئون در جامعه اسلامی‌، جزو الزامات و قوانین و مقررات جاری کشور است و آقایان و خانم‌ها باید شئون را رعایت کنند و این جزو موارد طبیعی و عادی است که نیروی انتظامی بر آن تاکید دارد و در تمام بخش‌های جامعه این مساله را دنبال می‌کنیم.

    

واکنش شورای شهر به طرح جدایی ری از تهران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به ارائه طرح جدایی ری از تهران به هیات‌رئیسه مجلس واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با اشاره به توییت یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه طرح جدایی ری از تهران گفت: متاسفانه این طرح با ۳۰امضا به هیات‌رئیسه وصول شده و فرید موسوی نیز در این باره توییتی منتشر کرده است. او با بیان این که اعضای شورای شهر تهران معتقدند که نباید یکپارچگی تهران به دلیل مسائل سیاسی دچار تغییر شود بیان کرد: از دید ما شهروند منطقه ۲۰با15 تفاوتی ندارد. هر چند که برخی از مناطق می‌توانند به دلیل شرایط خاصشان؛ همچون بافت فرسوده یا غیره شهرداری خاص داشته باشند، اما به‌هم زدن یکپارچگی شهرداری و شهر ظلم به مردم است. نژادبهرام با بیان اینکه ادله خود را برای نمایندگان مجلس ارسال می‌کنیم افزود: برخی از اعضای مجمع امید نیز از امضاء کنندگان این طرح بودند و نزدیک شدن به انتخابات و فضای سیاسی متفاوت شاید یکی از دلایل ارائه این طرح باشد. او با بیان این که از طریق محسن هاشمی، شهردار تهران و رسولی که در شورای راهبردی امید هستند، این موضوع را پیگیری می‌کنیم گفت: بخشی از ۳۰نفری که این طرح را امضا کردند از نمایندگان لیست امید مجلس کنونی هستند.

    

17 درصد بزرگسالان دچار پوکی استخوان هستند

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: بیش از 20درصد خانم‌های بالای 50سال و 17درصد بزرگسالان بالای 30سال دچار پوکی استخوان هستند و این آمار در استان‌های شمالی از جمله گلستان، مازندران، تهران و آذربایجان بیشتر از استان‌های جنوبی مانند فارس و بوشهر گزارش شده است. به گزارش فارس، احمد رئیس‌السادات، اظهارکرد: پوکی استخوان شایع‌ترین بیماری متابولیک استخوان است و از معضلات اصلی تهدید کننده سلامت به ویژه در سالمندان به شمار می‌رود. 

او افزود: در پوکی استخوان تراکم استخوان‌ها کاهش می‌یابند، استخوان‌ها متخلخل‌تر می‌شود و به دلیل تغییر کیفیت ساختاری استخوان، خطر و احتمال شکستگی در آنها افزایش می‌یابد. این بیماری هم به دلیل اختلالاتی که در عملکرد فرد ایجاد می‌کند و هم به علت شکستگی‌های ناشی از آن آثار مخربی بر کیفیت زندگی مبتلایان دارد.

رئیس‌السادات گفت: از هر 3خانم بالای 50 سال یک نفر و از هر 5مرد بالای 50سال یک نفر دچار شکستگی مرتبط  با پوکی استخوان می‌شوند و خسارات مادی، جسمی و روحی قابل‌توجهی به آنها وارد می‌شود.