«۱۱۰۰ مرکز بهزیستی» در تملکِ مسئولان سازمان بهزیستی است

مدیرکل دفتر عملکرد سازمان بهزیستی گفت: از ۴۲ هزار مرکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی ۱۱۰۰ مرکز در تملک مسئولان این سازمان است. کاظم نظم‌ده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ابلاغ بخشنامه اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع تعارض در سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در راستای شفاف‌سازی و مدیریت تعارض منافع این بخشنامه را ابلاغ کرد. او در ادامه افزود: نباید افراد در پست‌هایی مستقر شوند که در این سمت‌ها تعارضی بین منافع شخصی آنها و منافع ملی وجود داشته باشد. البته باید توجه کرد که تعارض منافع به خودی خود عامل فساد نیست، اما یکی از ریشه‌‌های فساد در سازمان‌ها محسوب می‌شود. نظم‌ده در تشریح مدیریت تعارض منافع در سازمان بهزیستی بیان کرد: لازم است اقداماتی صورت بگیرد که افراد در وضعیت تعارض منافع قرار نگیرند؛ شرایطی که فرد باید بین منافع شخصی خود و منافع ملی تصمیم‌گیری کند.

    

۲۳.۶ درصد ۱۵ تا ۶۴ ساله‌ها نیازمند مداخلات روانپزشکی

در آستانه هفته ملی سلامت روان معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: از ۲۳.۶درصد افرادی که در گروه ۱۵ تا ۶۴ساله نیازمند مداخله روانپزشکی شناخته شده‌اند، ۱۲.۷ درصد دارای اختلال افسردگی و ۱۴.۶درصد دارای اختلالات اضطرابی هستند که در هر دو دسته آمار زنان نسب به مردان بیشتر است. به گزارش ایسنا علی اسدی  با اشاره به اینکه اختلالات اضطرابی گروه گسترده‌ای را در بر می‌گیرند، تصریح کرد: به همین علت شایع‌ترین اختلال روانی، اختلالات افسردگی است. از طرف دیگر، موضوع بسیار حائز اهمیت برای دست‌اندرکاران سلامت کشور، توجه به افرادی است که در این پیمایش فاقد اختلال و سالم شناسایی شده‌اند. ارائه خدمات کنترلی به این افراد می‌تواند به عدم افزایش آمار مبتلایان به اختلالات روانی کمک کند. اسدی در خصوص نحوه ارائه خدمات به گروه ۲۳.۶درصدی شناسایی شده که نیازمند مداخلات روانپزشکی هستند، افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت برای این افراد بسته‌های خدمتی ویژه با حضور روانشناسان، کارشناسان ارشد سلامت روان و... در نظر گرفته شد که با غربالگری صورت گرفته تاکنون حدود هفت درصد جمعیت موردنظر به مراکز ما مراجعه کرده‌اند. قطعا این طرح نیاز به کار و ورود نیروهای روانشناس بیشتر دارد و اجرای بهتر آن منوط به تامین سایر منابع مورد نیاز است.

    

شهرداری‌، مقصر سیل شیراز شناخته شد

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون درباره حادثه سیل شیراز، گفت: عامل اصلی این سیل تصرف حریم رودخانه بود که این موضوع به عنوان یک عامل انسانی، عامل مشترک بسیاری از سیل‌های اخیر در کشور است. بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره حادثه سیل شیراز از مراجع مختلف استعلام کردیم و بازدید میدانی از دروازه قرآن،  سعدی و حوضه‌های آبریز این مناطق را نیز در دستور کار داشتیم، عنوان کرد: گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون، عوامل مختلفی را دخیل می‌داند و اداره‌ها و سازمان‌های مختلف را به سهم خود مقصر دانسته است اما عامل اصلی، دخل و تصرف شهرداری‌های وقت در مسیل دروازه قرآن و مسیل آب در شهرک سعدی بوده است.