مستندات درباره فروش صندلی در دانشگاه‌ها  ارائه شود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواستار ارائه مستندات وزیر بهداشت درباره فروش صندلی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به این کمیسیون جهت بررسی بیشتر شد. به گزارش اعتمادآنلاین محمدمهدی زاهدی درباره ورود کمیسیون آموزش به موضوع دانشجوی قلابی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و به دنبال آن طرح بحث فروش صندلی در برخی دانشگاه‌ها گفت: تاکنون گزارش مستندی درباره صندلی فروشی به کمیسیون ارائه نشده است لذا ما از وزیر بهداشت می‌خواهیم که مستندات خود در این باره را به کمیسیون جهت بررسی ارائه کند.

    

جمعیت سالمندان تا سال ۱۴۳۰ به بیش از ۲۶ درصد می‌رسد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر امروز جمعیت سالمندان ۱۰ درصد جامعه است در سال ۱۴۳۰ این جمعیت به بیش از ۲۶ درصد خواهد رسید. وحید قبادی‌دانا‌ در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با سند ملی سالمندی گفت: این سند ملی به منظور ارتقای خدمات‌رسانی به سالمندان کشور و تحقق شعار «فرصت‌های برابر برای تمام سنین»، رونمایی می‌شود.  تشکیل این سند  با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان متولی شورای ملی سالمندان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به عنوان متولیان دیگر این حوزه نوشته شده است. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه سالمندان، با مشارکت فعال مردم و خیرین، شرایط خوبی را برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم از این بحران‌ عبور کنیم. رئیس سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد: باید این پیش‌بینی را مدنظر داشته باشیم که نرخ رشد جمعیت کشور به سمت سالمندی می‌رود و درصد جمعیت سالمندی در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

    

وقوع زلزله در فیروزکوه

زلزله۲.۵ ریشتری فیروز کوه استان تهران را لرزاند. به گزارش خبرنگار ایلنا، بامداد دیروز جمعه ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ در ساعت 25دقیقه بامداد، زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر فیروز کوه استان تهران را لرزاند. به گزارش ایلنا، این زمین لرزه در عرض جغرافیایی۳۵.۸۶۴، طول جغرافیایی ۵۲.۹۶۷ و عمق ۸ کیلومتر در فیروزکوه رخ داده است.