رئیس‌جمهور مشکلی برای انتخاب وزیر زن ندارد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح‌ ارتقای تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان کشور خبر داد. معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دلایلی که باعث شده در حال حاضر زمینه حضور وزیر زن در دولت فراهم نشود، گفت: آقای رئیس‌جمهور همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند و باز هم در این زمینه تلاش خواهند کرد. فکر می‌کنم ایشان نیز به حضور وزیر زن اعتقاد دارند، چراکه زنان را در عالی‌ترین سطح در دولت خود به همراه دارند، در حال حاضر دو معاون رئیس‌جمهور زن هستند و به حضور زنان نیز اعتقاد دارند. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابراین امیدواریم که رئیس‌جمهور بتوانند موفق شوند و یک زن را به عنوان وزیر معرفی کنند و تمام تلاش خود را خواهند کرد. امیدواریم بتوانند در گزینه‌های پیش رو از خانم‌ها نیز استفاده کنند.

    

سالانه حدود 100 هزار فرزند طلاق، به جامعه افزوده می‌شود

مدیرکلینیک حقوقی زنان و خانواده کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی گفت: جامعه با سالانه حدود 100 هزار فرزند طلاق، بطور تخمینی مواجه خواهد شد. مهرشاد شبابی افزود: آخرین آمارها مبین این امر است که از تیر ماه ۹۷ تا تیر ماه ۹۸، خوشبختانه حدود ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده که میانگین سن در آقایان ۲۷.۵سال ودر خانم ها ۲۳.۴سال عنوان شده است. او ادامه داد: متاسفانه در همین بازه زمانی، ۱۷۵هزار و ۶۱۴مورد طلاق رخ داده که میانگین سن مردان  ۳۶.۹ سال و سن  زنان ۳۲.۱ سال بوده است یعنی به ازای هر ۱۳.۳ازدواج یک طلاق که البته در تهران این نرخ به ۲.۹ درصد می‌رسد. 

    

فعالیت ۴۰ هزار پزشک در شغل غیرپزشکی

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۴۰هزار پزشک داریم که از آن‌ها هیچ نسخه‌ای در هیچ جایی ثبت نشده و کار پزشکی انجام نمی‌دهند. به گزارش ایسنا، کریم همتی با بیان اینکه مشکل ما توزیع نامناسب نیروی انسانی است، گفت: باید توجه کرد که برای هر دانشجوی پزشکی در طول هفت سال تحصیلش بین ۴۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه می‌شود. در عین حال در حال حاضر ۴۰ هزار پزشک داریم که از آن‌ها هیچ نسخه‌ای در هیچ جایی ثبت نشده و کار پزشکی انجام نمی‌دهند. از طرفی تعداد تخت‌های بیمارستانی که در طرح تحول نظام سلامت به سیستم بهداشت و درمان اضافه شدند هنوز مشکلاتمان را حل نکرده است. البته روزگاری با ۴۰۰ میلیون می‌شد یک تخت بیمارستانی راه‌اندازی کرد اما در حال حاضر برای ایجاد یک تخت باید یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کرد.

    

واکنش احمد مسجدجامعی به سرقت سردیس قیصر امین‌پور

عضو شورای‌شهر تهران به سرقت سردیس قیصر امین‌پور واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، احمد مسجد جامعی درباره سرقت سردیس قیصر امین‌پور گفت: قیصر امین‌پور از نمادهای شعر معاصر ایران و از شاعران پیشرو ادب معاصر است که پس از انقلاب اسلامی نامش سر زبان‌ها افتاد و بر میدانی از شهر گذارده شد. نخستین اشتباه این بود که میدان قیصر امین‌پور تبدیل به چهارراه شد چون میدان در کالبد شهری و حافظه جمعی متفاوت با چهارراه است و میدان معنا و مفهوم گسترده‌تری دارد. من همان موقع هم نسبت به این موضوع تذکر دادم و مخالفت کردم. وی با بیان اینکه اهمیت شخصیت و آثار امین‌پور آنقدر بود که در زمان حیاتش هم چند نوبت پیشنهاد کرده بودیم نامش بر مکانی گذاشته شود، تصریح کرد: شاید حس شاعرانه قیصر به او می‌گفت ممکن است چنین اتفاق‌هایی برای نمادهایی به نام او بیفتد که همواره مانع می‌شد این نامگذاری اتفاق بیفتد.