معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، می‌گوید: امروزه یکی از مهم‌ترین بیماری‌های جوامع صنعتی و توسعه یافته کم‌تحرکی است و متاسفانه کم‌تحرکی عامل اصلی برای بروز بیماری‌هایی تحت عنوان بیماری‌های متابولیکی، دیابت، قلبی، عروقی و افسردگی است.

معصومه ابتکار تاکید کرد: جامعه ما را افسردگی به شدت تهدید می‌کند و ورزش درمانی برای این مساله توصیه می‌شود. امروز در بسیاری از کشورها پزشکان اجازه دادند ورزش به‌عنوان عاملی برای درمان تجویز شود. یعنی ورزش به‌عنوان داروهای تجویزی در لیست قرار گرفته است.

ابتکار افزود: یک ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ یا فضاهای سبز بسیار در سلامت روانی و جسمی تاثیرگذار است. یک ساعت پیاده‌روی در جنگل معادل یک قرص فشار خون عمل می‌کند. امروز به بحث ورزش در پزشکی و درمان بیماری‌ها بسیار اشاره می‌شود. اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است و همه ما باید برای این مساله تلاش کنیم.

وی افزود: ما همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد. برای سلامت زنان روستایی هم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام است. شهرداری‌ها سالن‌ها و امکانات زیادی دارند اگر این امکانات را تقسیم کنند در وهله اول عدالت جنسیتی برقرار می‌شود. شهرداری‌ها باید فضاهای جدید ورزشی برای زنان ایجاد کنند و پارک‌های خاص بانوان هم کمک‌کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه و زمینه‌های مختلف که به بحث سلامتی و تغذیه برمی‌گردد موفق عمل کنیم. 

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه مردم دعوت می‌کنم در زمینه بهبود وضع سلامت کشور و توسعه ورزش با ما همکاری کنند و افزایش اطلاعات علمی و‌ آگاهی زنان از مسائل مرتبط با سلامت خودشان از عوامل مهم است.