مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور از تشکیل کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج ذیل وزارت کشور خبر داد. کمال اکبری با بیان این‌که همه در موضوع خانواده به‌عنوان رکن اصلی جامعه اتفاق نظر داریم گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد به تعالی برسد باید خانواده‌ای سالم و محکم داشته باشد.

اکبری بیان کرد: خانواده باید پویا بوده تا به پرورش نسل شاداب بیانجامد. اصل و اساس جامعه خانواده بوده و حتی مباحث اقتصادی، اخلاقی،امنیت روانی، امنیت فیزیکی بدون خانواده در جامعه شکل نمی گیرد.معاون وزیر کشور در ادامه به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: این سازمان‌ها در جهت منافع عموم و در بین حاکمیت و جامعه فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: کارگروه ملی خانواده با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در وزارت کشور تشکیل شده است.

تجارب سازمان‌های مردم‌نهاد باید به اشتراک گذاشته و در خدمت خانواده و جامعه باشند، نقش سازمان‌های مردم نهاد این است خانواده را توانمند کرده و از ناتوانی که در روابط بین والدین و فرزندان اتفاق افتاده، پیشگیری کنند. اکبری بیان کرد: بستر لازم برای تشکیل شبکه ملی خانواده در حال انجام است تا یک نهاد ملی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد شکل بگیرد.