فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران می‌گوید: دوردور با حیوانات وحشی به ویژه گربه‌سانان، جرم است و متخلفان به 1 تا 6 ماه حبس محکوم می‌شوند.

دوردور با حیوانات وحشی عظیم‌الجثه مانند شیر، ببر، پلنگ، یوزپلنگ و حتی مار پیتون این روزها به مد جدید زندگی لاکچری برخی افراد تبدیل شده است؛ حیواناتی که به خاطر ذات وحشی خود، در صورت یک تحریک غیرمنتظره، می‌توانند هم جان صاحب خود و هم سایرین را به خطر بیندازند.

ماده 10 قانون شکار و صید از یک تا 6 ماه حبس را برای حمل‌، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان‌ محیط زیست در نظر گرفته است.

این را نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران می‌گوید و ادامه می‌دهد: بر اساس این قانون، افرادی که با حیوانات وحشی در خیابان‌ها پرسه می‌زنند نیز مشمول این مجازات خواهند شد. وی در واکنش به انتشار تصویری در فضای مجازی که «مد جدید بچه پولدارها که در آن، دوردور افراد با حیوانات عظیم‌الجثه در پایان مراسم در شمال تهران» را نشان می‌دهد می‌گوید: محیط زیست این تصاویر را رصد کرده است، اما برای پیگیری به اطلاعات بیشتری در مورد این افراد نیاز داریم. 

به گفته میرزاکریمی رسیدگی و جمع‌آوری حیوانات وحشی با سازمان حفاظت محیط‌زیست است و همکاری لازم هم با دستگاه قضایی و هم با نیروی انتظامی وجود دارد که در صورت لزوم برخورد لازم صورت گیرد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، نگهداری همه حیوانات وحشی بدون مجوز سازمان محیط زیست ممنوع است، اما حساسیت روی برخی گونه‌ها مانند گربه‌سانان بزرگ مثل شیر و... که فرهنگ نگهداری حیوانات خطرناک را ترویج می‌کند با جدیت و در اسرع وقت برخورد می‌شود.