معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده از حمایت دولت از کارگاه‌های تولیدی و مراکز کارآفرینی خبر داد و گفت: دولت بدین منظور دو نوع تسهیلات پایدار، خاص مناطق روستایی و تسهیلات فراگیر با نرخ‌های متفاوت در نظر گرفته است.

معصومه ابتکار در بازدید از کارگاه دوخت البسه محلی استان لرستان با تمجید از لباس محلی بیان کرد: این البسه در عین دارا بودن نشاط و زیبایی، جزیی از هویت ملی و بومی استان محسوب می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های دولت در حمایت از این کارگاه‌ها تصریح کرد: دولت در جهت حمایت از این‌گونه کارگاه‌ها و دیگر مراکز کارآفرینی دو نوع تسهیلات پایدار خاص مناطق روستایی و تسهیلات فراگیر با نرخ‌های متفاوت را در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش ایجاد این‌گونه کارگاه‌ها در ایجاد اشتغال اضافه کرد: با توجه به اینکه این کارگاه‌ها هم بازار داخلی و هم خارجی داشته با کمک استانداری لرستان به طور خاص مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کارگاه صنایع دستی دوخت البسه محلی «جنک » با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان درسال ۱۳۹۰ ایجاد شده و در حال حاضر اشتغالزایی ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است. این کارگاه در سال‌های ۹۴ و ۹۶ نشان ملی مرغوبیت کالا و در سال ۹۵ عنوان برگزیده لباس محلی لرستان را دریافت کرده است.