دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با بیان این‌که گردش مالی لباس فرم مدارس بیش از هزار میلیارد تومان است، گفت: آموزش‌وپرورش باید اجازه دهد بچه‌ها با لباس بومی به مدارس بیایند.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، با بیان این‌که لباس در تمام ساعات به عنوان عنصر اساسی همراه ماست و در روح و روان و احساسات و ارتباطات ما تاثیر دارد، گفت: نقش پوشش در حوزه یادگیری و آموزش چندبرابر است و نامناسب بودن لباس از حیث جنس و کیفیت و مدل می‌تواند در اندیشه و تعقل تاثیر منفی بگذارد. طبعا دامنه آموزش و پرورش گسترده است و مخاطبان بسیار دارد و می‌طلبد به این مقوله نیز توجه مضاعفی صورت گیرد.

قبادی با بیان این‌که ما در حوزه تخصصی ساماندهی مد و لباس باید تلاش همه جانبه‌تری داشته باشیم گفت: بیش از صد جلسه درباره پوشش در مدارس داشته‌ایم. یکی از مشکلات احصا شده در این جلسات به واگذاری انتخاب پوشش به شورای مدرسه برمی‌گردد و اولیا و مربیان به علت هزینه‌های مدرسه و عدم تحمیل هزینه مازاد بر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند لباس ارزان‌تری تهیه کنند و به‌دنبال لباس با قیمت مناسب می‌گردند و لزوما مدل و کیفیت مناسب در اولویت‌های بعدی است.

قبادی افزود: اگر سرانه هر فرم مدرسه را صد هزار تومان و به طور متوسط برای 10 میلیون دانش آموز در نظر بگیریم، هزار میلیارد تومان گردش مالی این حوزه می‌شود گفت: نمی‌توان از این موضوع مهم غفلت کرد.

وی ادامه داد: یک بحث دیگر این است که صرف نظر از شکل لباس باید به تناسب آن با موارد مختلف از جمله تغییر فصل توجه کرد. هیچ شغلی نیست که لباس مدرسه اش به تناسب فصل تغییر نکند. پلیس هم لباسش متناسب با فصل عوض می‌شود.