محکومیت 5 ایرانی  در مصر به اتهام جاسوسی

دادگاهی در مصر 5 ایرانی از جمله یک زن را به اتهام جاسوسی برای نهادی در ایران در فاصله سال‌های 2012 تا 2016 به تحمل 15 سال زندان محکوم کرد. به گزارش شینهوا، دادگاه یک شهروند مصری را نیز تحت همین ادعا، به 25 سال زندان محکوم کرده و شهروند مصری متهم به دریافت پول از ایران  شده است. روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر پس از وقوع انقلاب اسلامی سال 57 ، قطع شد و در پی سقوط حسنی مبارک نیز از سر گرفته نشد.

    

مجلس بدون لغو تحریم‌ها مانع گفت‌وگوی ایران و 1+5 می‌شود

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به سایت «خانه ملت» گفت: در صورتی که آمریکا به برجام بازنگردد، تحریم‌‌ها را لغو نکند و بخواهد در قالب 1+5 با ایران مذاکره کند، قطعا دولت جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد، در صورتی هم که دولت کوتاه بیاید مجلس مقابل دولت می‌ایستد و مانع از انجام این کار می‌شود.

    

نامه ظریف به موگرینی ارسال شد

نامه محمد جواد ظریف خطاب به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شد. به گزارش ایسنا، در این نامه در مورد گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش مطالبی مطرح شده و موارد مربوطه به صورت جزئی بیان شده است.

    

رد پای تیم «ب» در توقیف نفتکش ایرانی 

وزیر خارجه ایران، توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق را بدعتی خطرناک توصیف کرد که به نمایندگی از «تیم ب» انجام شده است. ظریف ضمن اشاره تلویحی به اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه فقط شامل کشورهای اروپایی می‌شود، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران نه عضو اتحادیه اروپاست و نه مشمول تحریم فروش نفت اروپا (به سوریه) می‌شود.»

    

وزیر دفاع:

دزدی دریایی انگلیس را تحمل نمی‌کنیم

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین الحاق شناورهای گشتی کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی که دیروز در صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس برگزار شد، گفت: این روزها شاهد یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی دولت انگلستان در جبل الطارق علیه نفتکش جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

این اقدام مغایر با موازین بین‌المللی و تعهدات کشورهای اروپایی در برجام بوده و این نوع راهزنی دریایی انگلستان توسط ما تحمل نخواهد شد.

    

آلمان: 

اکنون توپ در زمین ایران است

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر نگرانی دولت این کشور را نسبت به افزایش سطح غنی‌سازی ایران اعلام کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در این بیانیه آمده است: با وجود اینکه ایران از حدود توافق شده در برجام در مورد غنی‌سازی بالاتر رفته و این سطح را افزایش داده است، ما کماکان خواستار تداوم برجام و بقای این توافق هستیم. اکنون توپ در زمین ایران است و ما می‌خواهیم که این توافق زنده بماند.  

    

با گاندو گنده نمی‌شوید

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری با اشاره به افزایش انتقادها از سریال گاندو در توئیتر خود نوشت: دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. صدا و سیما هم پول ندارد سریال بسازد. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. با گاندو، گنده نمی‌شوید.