دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در حال تلاش برای ایجاد تشکیلاتی فراتر از جمنا برای انتخابات پیش‌رو هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری دیروز خود با بیان اینکه محتوا و جنس فعالیت مشخص است و مجموعه نیروهای اصولگرا تلاش می‌کنند با هم کار کنند، خاطرنشان کرد: ولی هر مقطعی می‌تواند نام این تشکیلات تغییر کند. تشکیلات می‌خواهد بزرگتر شود و بنابراین نام جمنا نخواهد داشت. مجموعه جمنا هم در این تشکیلات حضور دارند ولی مجموعه فراتر از جمناست نه اینکه شعبه‌ای از جمنا زده شود.

مجلس بعدی فراکسیون اکثریت خواهد داشت

وی در آسیب‌شناسی جریان اصولگرا و اصلاح طلب تصریح کرد: دو جریان سیاسی دارای اشکالاتی هستند. دولت مسئول فعلی مشکلات کشور است که مورد حمایت اصلاح‌طلبان است. مجلس دهم هم ضعیف است اما این بدان معنا نیست که همه نمایندگان ضعیف هستند. اشکال مجلس فعلی وجود سه فراکسیون اقلیت است. مجالس ائتلافی اصولا ضعیف هستند و نمی‌توانند تصمیم قاطعی بگیرند. مجلس بعدی فراکسیون اکثریت خواهد داشت و امیدوارم این فراکسیون اصولگرا باشد. باهنر در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می‌دهید اصولگریان در انتخابات پیروز شوند؟ اظهار کرد: در رقابت سالم رجز خوانده می‌شود. تحلیل ما این است که همه رأی‌دهندگان سیاسی و جناحی نیستند. 15 درصد علاقمند هستند به کسی رأی دهند که پیروز انتخابات است؛ بنابراین اگر جناح‌ها بقبولانند که پیروز هستند، می‌توانند این رأی را بدست آورند.

رأی مردم به اصولگراهاست

وی افزود: بالاخره الان مسول شرایط کشور اصولگراها نبوده و آنها پاسخگوی مسائل کشور نیستند. مسئولیت وضعیت کشور بر عهده اصلاح‌طلبان است و بنابراین اصولگراها معتقدند رأی مردم به سوی اصولگراهاست. فضای عمومی کشور به نفع اصولگراهاست، البته ما گاهی به خودمان می بازیم نه به رقیب مثل سال 92. ما نباید به خودمان ببازیم. من معتقدم فضا برای اصولگرایان فراهم است و پیروزی ما به نحوه گفت و گوی ما با مردم بازمی‌گردد. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان در انتخابات لیست واحد معرفی می‌کنند؟ بیان کرد: در تهران حتماً لیست می‌دهیم ولی در شهرستان‌ها دخالت نمی‌کنیم. 

وی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله مصباح‌یزدی مبنی بر انتخاب اصلح حتی از بین اصلاح‌طلبان در انتخابات، گفت: من این جمله آیت‌الله مصباح را نشنیده‌ام اما وی معتقد است که باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد که ما موافق این موضع نیستیم؛ زیرا فعالیت سیاسی باید به نتیجه ختم شود. ما در انتخابات صالح مقبول را بر اصلح غیر مقبول ترجیح می‌دهیم.