ترامپ:

برای مذاکره با ایران خیلی مشتاقیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما خیلی مشتاقیم که بتوانیم اگر آن‌ها (ایران) بخواهند، درباره یک توافق مذاکره کنیم. اگر این را نخواهند هم اشکالی ندارد. آن‌ها ممکن است به زودی این کار را انجام دهند. مردم ایران ملت بزرگی هستند. من بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم. در نیویورک زندگی می‌کردم و در این دو سال و نیم گذشته خیلی به آن‌جا نرفته‌ام اما بسیاری از ایرانی‌ها را می‌شناسم که در نیویورک زندگی می‌کنند و مردمان خارق‌العاده‌ای هستند. بسیاری از دوستانم ایرانی هستند و این بسیار ناراحت‌کننده است که چه اتفاقی برای آن کشور می‌افتد. وی همچنین گفت: اگر جنگی با ایران رخ دهد آمریکا به «راهبرد خروج» احتیاج نخواهد داشت. 

    

موگرینی:

اینستکس آماده اجراست

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در بروکسل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در جمعه این هفته گفت: احتمالاً در روزهای آینده بیشتر از ما خواهید شنید اما همانطور که می‌دانید ما با کشورهای عضو کار زیادی برای برقراری مکانیزم‌های ادامه تجارت مشروع با ایران انجام داده‌ایم. اعتقاد دارم که این (مکانیزم اینستکس) برای عملیاتی شدن آماده است و امیدوارم این چیزی باشد که بتواند به تداوم پایبندی ایران به برجام کمک کند همانطور که تا کنون پایبند بوده و می‌خواهیم که شاهد تداوم آن باشیم.

    

برهم صالح:

اجازه نمی‌دهیم آمریکا از عراق به ایران حمله کند

به گزارش خبرگزاری آر. تی، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به شبکه سی.ان.ان گفت که بغداد به واشنگتن اجازه نخواهد داد تا از پایگاه‌های نظامی این کشور برای انجام دادن حمله‌ای علیه ایران استفاده کند. وی توضیح داد: «هیچ توافقی میان بغداد و واشنگتن مبنی بر این که باعث شود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فکر کند می‌توان از این [قلمرو عراق] چنین استفاده‌ای کند وجود ندارد.» ترامپ در ماه فوریه گفت که ۵ هزار سرباز باید در عراق بماند تا از نزدیک ایران را رصد کنند.

    

تقاضای فرجام خوش 

بیش از صد نفر از استادان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه علمی کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه به دلیل اختلاف‌نظر میان دو نهاد اطلاعاتی کشور در توصیف عنوان مجرمانه متهمان مزبور، بیش از ۵۰۰ روز از بازداشت موقت تعدادی از خوشنام‌ترین کارشناسان و فعالان محیط زیست ایران می‌گذرد، آمده است: بازداشت این افراد تنها موجب گسترش بیشتر ناامیدی در میان جوانان، دانش‌آموختگان، متخصصان و تشکل‌های محیط زیستی که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و آبادانی این سرزمین دارند، خواهد شد. لذا درخواست داریم با ورود به جزییات حقوقی موضوع، این پرونده مفتوح را به سرانجام خوش برسانید.

    

قتل در 90 ثانیه  

اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها درباره جزئیات قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی زندان فشافویه گفت: این اتفاق در ۹۰ ثانیه رخ داده؛ یعنی در کمتر از دو دقیقه این درگیری به وجود آمده و زندانیان با سرامیک شکسته به آن مرحوم حمله کردند و این حمله به قدری سریع بوده که تا رسیدن مسئولان زندان او را مجروح کردند و وی بعد از اعزام به بیمارستان، به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. جهانگیر تاکید کرد: مسئولان سازمان زندان‌ها پیگیر این موضوع هستند و ما اجازه نمی‌دهیم حقوق این فرد تضییع شود.

    

رحمانی فضلی:

ماجرای پارک پلیس در دست بررسی است

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر رسیدگی به حواشی ایجاد شده پیرامون فیلم منتشر شده از درگیری نیروی انتظامی با دختری در پارک پلیس تهرانپارس اظهار داشت: این موضوع در دست بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.