امام جمعه موقت تهران ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارای مسئولان را از جمله راه‌های موثر جلوگیری از مفاسد دانست و افزود: باید رفتار و اموال مسئولان در ویترین شیشه‌ای باشد.

سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تشکر از قوه قضائیه بابت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی گفت: قوه قضائیه نشان دادن اراده جدی نظام برای مقابله با مفسدان اقتصادی و برخورد قاطع با هنجارشکنان است. وی ابلاغ قانون رسیدگی به اموال و دارای مسئولان را از جمله راه‌های مؤثر جلوگیری از مفاسد دانست و افزود: باید رفتار مسئولان اموالشان در ویترین شیشه‌ای باشد تا همه ببیند و اگر دست از پا خطا کردند قبل از اینکه قانون به سراغ آنها رود وجدان‌های عمومی مطالبه‌گری کند.  خاتمی عنوان کرد: این برخورد قوه قضائیه راه سالم‌سازی نظام ادرای محسوب می‌شود که برگرفته از کلام نامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر است.

باید با تیغ قانون  به سراغ هنجارشکنان رفت

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان در جامعه گفت: باید با تیغ قانون به سراغ افرادی که هنجارشکنی آنان حد و مرز ندارد رفت؛ حجاب و عفاف تنها یک نصیحت نیست بلکه یک قانون است و کشف حجاب جرم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه «حجاب تأمین کننده امنیت اخلاقی و امنیت روانی جامعه و حتی به نفع هنجارشکنان است»، ادامه داد: بی حجابی‌ها، بدحجابی‌ها و شل حجابی‌ها عادی نیستند و برنامه‌ای از پیش طراحی شده از سوی دشمن به شمار می‌روند.