عضو کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری از اصول قانون اساسی است، گفت: نامه‌ای نمایندگان برای ارائه به مقام معظم رهبری مبنی بر درخواست بازنگری در قانون اساسی، تاکنون به امضای ۱۵۰ نماینده رسیده است.

عزت‌الله یوسفیان ملا با بیان اینکه در قانون اساسی این اجازه داده شده که هر ۱۰ سال قانون اساسی بازنگری و به روز شود، به ایرنا گفت: بر مبنای اصل 177 قانون اساسی سازوکارهای افراد و اشخاص عضو شورای بازنگری قانون اساسی تعیین می‌شود؛ مجلس شورای اسلامی در صورت صدور امریه مقام معظم رهبری در مورد بازنگری قانون اساسی، باید آمادگی قانونی  را در این زمینه داشته باشد.

متن نامه همچنان در حال بحث و بررسی است

وی با بیان اینکه متن این نامه همچنان در حال بحث و بررسی است، افزود: امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم و حداقل چهار پنجم نمایندگان مجلس- بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان- آن را امضا کنند؛ اگر به حد نصاب رسید و با حذف مواردی همچون پارلمانی شدن دولت؛ آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش که موارد پیشنهادی نمایندگان بر چه محورهایی متمرکز است، گفت: برای نمونه اگر در مجلس شورای اسلامی مشکلی باشد، هیچ دستگاهی نمی‌تواند با آن برخورد کند و مجلس شورای اسلامی قابل انحلال نیست؛ همه کشورهای دنیا به طور معمول دو مجلس فعالیت دارد ولی در ایران یک مجلس داریم.

وی ادامه داد: البته بر مبنای اختیاراتی که قانون اساسی به مقام معظم رهبری به عنوان ولایت فقیه داده، بسیاری از مشکلات کشور در این زمینه‌ها حل شده است اما نظر این است که این امکان برای بازنگری در برخی موارد فراهم شود و مقام معظم رهبری نیز موافقت کنند- البته این موارد هنوز قطعی نشده و قرار است برخی موارد مسکوت بماند و نخست کلیات بازنگری ارائه شود- تا بعدا درباره جزئیات آن بحث و بررسی بیشتری صورت گیرد.