راند آخر برای کرسی ریاست 

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام برنامه کاری مجلس، جلسات علنی تا ۵ خرداد برگزار می‌شود و بعد از آن جلسات برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل خواهد شد. بر این اساس جلسات چهارمین هفته مجلس در روزهای شنبه و یک شنبه ۴ و ۵ خرداد خواهد بود و انتخابات هیأت رئیسه مجلس، ۵ خرداد برگزار خواهد شد.

    

سفر به ارومیه با اهداف سیاسی

سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: رئیس جمهوری، حسن روحانی سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه و بیشتر با اهداف سیاسی وارد استان می‌شود. وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه نیز از سایر برنامه‌های حسن روحانی است. آذر ماه سال گذشته روحانی و هیأت همراه به این استان سفر کرده بودند‌‌.

    

واکنش جهانگیری  به درگیری‌های دانشگاه تهران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در واکنش به درگیری‌های روز دوشنبه در دانشگاه تهران نوشت: به همه مدیران، استادان و دانشجویان توصیه میکنم که از این ضرورت در هیچ موردی غفلت نکنند؛ به دانشجو درهر سطحی باید حرمت گذاشت و حرف و اعتراضش را شنید. وی ادامه داد: هرحادثه‌ای دردانشگاه باموضوعیت دانشجو رخ دهد هر قدر کوچک هم باشد، نیازمند توجه و اهتمام فراوان است. دانشگاه محل گفت‌وگو، عقلانیت، اخلاق، التزام اجتماعی و تفکر انتقادی است و دانشجویان اعضای این خانواده‌اند که باید بتوانند با خود، استادان، مدیران و با مسئولان کشور آزادانه و حتی منتقدانه گفتگو کنند.

    

شمارش معکوس برای اروپا

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی دیروز مجلس گفت: لاریجانی گفت که با وجود گذشت ده روز از فرصت دو ماهه به اروپایی‌ها برای انجام اقدام عملی در خصوص تسهیل امور بانکی برای ایران در قالب برجام هنوز اقدام عملی از جانب آنها مشاهده نشده که البته پنجاه روز دیگر آنها برای این کار فرصت دارند. وی افزود: اروپایی‌ها حتی همان اینستکسی را هم که می‌گفتند در واقع هیچ سودی برای ایران هم نداشت را نیز اجرایی نکردند و ما کوچکترین اقدام عملی از جانب اروپایی‌ها شاهد نبودیم. امید داشتن به اروپایی‌ها برای انجام اقدام عملی در دو ماه آینده کار بیهوده‌ای است.

    

رد ادعای نفتی-برجامی رویترز

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که تهران تأکید کرده برای ماندن در برجام بایستی بتواند دست ‌کم روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت بفروشد. چهار منبع دیپلماتیک اروپایی به رویترز گفته‌اند رقم مذکور در نشست‌های اخیر میان مقام‌های ایرانی و غربی رد و بدل شده، اما مکتوب نشده است. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه اما با رد این ادعا، گفت: نقطه نظرات و مطالبات به حق ایران در نامه ۱۸ اردیبهشت رئیس جمهوری کشورمان به سران کشورهای باقیمانده در برجام به وضوح و با صراحت بیان شده و پرداختن به این گونه خبرسازی‌ها و گمانه زنی‌های ناقص و غیردقیق نه تنها سازنده نیست، بلکه می‌تواند به تخریب فضای مورد نیاز برای یک دیپلماسی جدی منجر شود.

    

دبیرکل بابلیون عراق: 

سردار سلیمانی  دوست، عزیز و فرمانده ماست

ریان الکلدانی، دبیرکل جنبش بابلیون عراق در برنامه «حق الرد» شبکه السومریه نیوز، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق ایستاد و نمی‌توان این مسئله را انکار کرد. ایران مستحق این است که به خوبی‌هایش پاسخ دهیم اما به نظر من جمهوری اسلامی نیازمند سازمان بدر و یا جنبش بابلیون نیست. این فرمانده مسیحی با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی بیش از سه بار نزدیک بود به شهادت برسد، افزود: زمانی که داعش در خاک ما بود سردار سلیمانی کمک زیادی به ما کرد، چرا باید کسی که به ما کمک کرد را انکار کنیم. سردار سلیمانی دوست، عزیر و فرمانده ما است و بر گردن ما حق بزرگی دارد زیرا تمام امکانات را به ما تقدیم کرد.