ترامپ تنها به دنبال الحاق ضمیمه به برجام است

یاسر ابوهلاله، مدیر سابق شبکه قطری الجزیره در صفحه توئیتر خود نوشت: برخلاف چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود. آمریکا تنها چیزی که می‌خواهد الحاق یک ضمیمه به برجام است و نه لغو کامل آن. آمریکا می‌خواهد که توافق، توافق ترامپ باشد نه اوباما. با توجه به توئیت‌های ترامپ آمریکا به دنبال جنگ نیست. پمپئو به عراقی‌ها خبر داد که آنها از تحریم‌ها مستثنی هستند اما بدون اعلام رسانه‌ای. ابوهلاله ادامه داد: ترامپ از ایران برای دوشیدن هرچه بیشتر عربستان استفاده می‌کند تا شیر آن خشکیده شود.

    

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور سردار سلامی 

امیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیأت رئیسه مجلس از حضور فرمانده جدید سپاه در مجلس خبر داد و گفت: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در جلسه غیر علنی مجلس حضور خواهد یافت. وی اظهار داشت: با توجه به آغاز کار سردار سلامی در سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، او در جلسه غیر علنی گزارشی از برنامه‌های خود در سپاه پاسداران ارائه خواهد کرد.

    

واکنش آیت‌الله مکارم به جنجال «جنتلمن» در مدارس

آیت الله مکارم شیرازی، جمعه شب در مراسم افتتاح سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، گفت: پرسیدم سرودی که بچه‌های مدارس خواندند چه بوده است؛ گفتند نمی‌توانیم بگوییم چون خیلی رکیک و سخیف است و وقتی اصرار کردم، تایپ شده این سرود را به من دادند و دیدم که واقعا سخیف است؛ آن وقت بچه‌ها و نونهالان این سرود را بخوانند و آهنگ بزنند و با هم برقصند؟ وقتی چنین حادثه‌ای را می‌شنویم، باید ببینیم خطر تا کجا نفوذ کرده است. این مرجع تقلید با بیان اینکه فضای مجازی به بلای مجازی تبدیل شده و چه بساطی شده است، تصریح کرد: روس‌ها توانستند در مورد فضای مجازی برای خودشان کاری کنند، اما ما مسلمانان نمی‌توانیم کاری کنیم! در حالی که این مسائل راه حل دارد.

    

حصارکشی میان ایران و پاکستان در عرض چهار سال

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیوز اینترنشنال، جلسه بررسی حصارکشی میان ایران و پاکستان، روز جمعه با ریاست «رحمان مالک»، رئیس سنای پاکستان، در پارلمان این کشور برگزار شد. فرمانده نیروهای مرزی بلوچستان پس از آنکه کمیته را در جریان جزئیات بودجه اختصاص داده شده و نیازمندی‌های پولی این پروژه در سال مالی  ۲۰۱۹-۲۰۲۰ گذاشت، گفت: فرآیند حصارکشی در مرز پاکستان با ایران سه یا چهار سال به طول خواهد انجامید.

    

ابتکار:

امیدوارم حامیان دولت  پای صندوق‌های رأی بیایند

ابتکار در واکنش به اینکه اخیر برخی از چهره‌های سیاسی معتقد هستند با توجه به عملکرد دولت در مسائل اقتصادی و حمایت این طیف سیاسی از دولت، اقبال مردم به  آنها در انتخابات کمتر خواهد بود، به تسنیم گفت: اصلاح‌طلبان در این انتخابات حضور خواهند داشت؛‌ برای اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس بسیار مهم است. امیدوار هستیم حامیان دولت هم در این انتخابات حضور داشته باشند. آنها همواره همراهی با دولت داشته‌اند نظراتشان را صریحا اعلام کرده‌اند. امیدوارم حامیان دولت هم پای صندوق‌های رأی بیایند و فکر می‌کنم فرصت خوبی است مردم در آینده کشورشان تعیین‌کننده باشند.

    

اولین دیدار بهارستانی‌ها با رئیس جدید قوه قضائیه

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه خبر داد. محمدعلی وکیلی درباره دیدار نمایندگان  مجلس شورای اسلامی با سید ابراهیم رئیسی به ایلنا گفت: امروز قرار است دو قوه به دعوت آیت‌الله رئیسی دیداری با یکدیگر دیداری داشته باشند. این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیدار نمایندگان با رئیس قوه قضائیه بعد از جلسات کمیسیون‌های تخصصی خواهد بود.