ظریف تاکید کرد:

تبعیت ایران از برجام تا زمان پایبندی اروپا به آن 

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت تا وقتی اتحادیه اروپا به برجام پایبند بماند ایران از آن تبعیت خواهد کرد. وی در این مصاحبه با اشاره به راه‌اندازی نهاد ایرانی متناظر با «اینستکس» از احتمال مشارکت کشورهای دیگر از جمله روسیه و ترکیه برای راه‌اندازی یک ساز و کار مشابه با اینستکس خبر داد و گفت: نسخه ایرانی اینستکس اروپا شرکتی به نام «ساتما»، سرواژه‌ای متشکل از حروف ابتدایی عبارت «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است. 

    


گفتگوی برجامی ظریف با لاوروف در مسکو

وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در مسکو، در ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مسائل دوجانبه، برجام و سایر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین تمدید برنامه همکاری‌های وزارت‌خانه‌های امور خارجه ایران و روسیه و نیز امضای تفاهم‌نامه در زمینه تسهیلات ورودی و اقامتی برای اعضای خدمه پروازی شرکت‌های هواپیمایی دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه خواهد بود. پروتکل توافق دوجانبه تسهیل شرایط سفر اتباع ایران و روسیه نیز در این سفر میان طرفین امضا خواهد شد. 

    


تهران، آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

ساره آهنگر، مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه امسال آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ساختار اجرایی استان تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اکنون در استان تهران، تمامی ملاحظات لازم رعایت شده است و اگر فردی در تهران به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و رأی خود را ثبت کند، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیست قادر به رأی مجدد نخواهد بود.

    


استیضاح، در کمین آقای وزیر

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به کمیسیون فرهنگی جهت بررسی بیشتر خبر داد. به گفته او این طرح استیضاح پنج محور دارد و تاکنون ۱۸ نماینده این طرح استیضاح را به امضا رسانده اند.

    


تهران می‌خواهد  قدرت چانه‌زنی پیدا کند

رحمان قهرمان‌پور، تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره تصمیم ایران مبنی بر کاهش جزئی و کلی برخی تعهدات ایران در برجام و آغاز بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای به انتخاب گفت: منطق و فلسفه حرکت ایران این است که طرف مقابل احساس نکند که می‌تواند به فشارهای موجود ادامه دهد و ایران در مقابل هیچ واکنشی نداشته باشد. به همین خاطر معتقدم که این گام، گام نهایی ایران نیست و احتمالا گام ابتدایی خواهد بود. این حرکت موازنه‌کننده به معنای برابری نیست؛ بلکه به معنای این است که ایران هم به کارایی لازم برای چانه زنی خود دست پیدا کند.

    


آمادگی وزارت دفاع  برای کمک به خودروسازان

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به شرایط تحریمی صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور به مهر گفت: ظرفیت‌های گوناگونی در داخل کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از این توانمندی در صنایع دفاعی و در اختیار نیروهای مسلح است. نیروهای مسلح به خصوص وزارت دفاع می‌توانند در صورت وجود آمادگی و اراده به صنعت خودرو کمک بسیاری کنند. اگر از توان داخلی استفاده شود، خروجی نهایی اقدامات آمریکایی‌ها در این مقطع از تحریم و فشار، پیشرفت و خودکفایی در صنعت خودرو است.