توسل به ترکیه

علی مطهری، نایب رئیس مجلس در در آیین بزرگداشت هجدهمین سالگرد شهدای حادثه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در گرگان با بیان اینکه جو حاکم بر تبادلات مالی جهان به نحوی است که امکان جابجایی پول را برای ایران بسیار سخت کرده، گفت: برای پرداخت بهای برخی از اقلام ضروری و مایحتاج مردم باید به کشور‌های همسایه مانند ترکیه متوسل شویم تا بتوانیم برخی از تبادلات را انجام دهیم. وی همچنین تصریح کرد: برخی معتقدند در هشت سال گذشته امکان انتخاب رویکرد متعادل‌تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آن‌ها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسراییل تبدیل شوند اما الان هدف نهایی آنها ضربه زدن به اساس حکومت جمهوری اسلامی است.

    


توضیحات وکیل مهناز افشار

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع مهناز افشار به ایسنا گفت: «موکلم در خارج از کشور است و در صحبتی که با من داشت گفته که تابع قوانین و مقررات است و اصلا فکر نمی کرده که اتهامی متوجه او باشد و مشکلی ایجاد کند و به محض اینکه به ایران برگردد در اولین فرصت در مرجع قضایی مربوطه حاضر خواهد شد.» دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواسته تا مهناز افشار را احضار و در صورت عدم حضور جلب کند. تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به عنوان اتهامات وی ذکر شده است.

    


کمک‌های سپاه به ارتش عراق افزایش می‌یابد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دیدار با سپهبد جبار عبید کاظم حسن الدراجی، فرمانده پدافند هوایی ارتش عراق که همراه هیأت عالی‌رتبه نظامی به کشورمان سفر کرده، گفت: ملت عراق در بحران سیل اخیر ایران و همچنین راهپیمایی اربعین حسینی میزان علاقه و محبت خود را به ایران و ایرانی به اثبات رسانده و این روابط خوب امروز خار چشم آمریکا، اسرائیل و اعراب مرتجع منطقه شده است. نیروی هوافضا با دستیابی به فناوری‌های ساخت انواع رادار، مراکز فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی زمین به هوا و تجهیزات جنگ الکترونیک آمادگی دارد هر گونه کمک و انتقال تجربه را به نیروهای پدافندی عراق ارائه کند.

    


اعتماد جامعه به اصلاح‌طلبان کم شده است

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره علت فعالیت کم اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم به ایسنا گفت: پس از مجلس ششم، برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات محدودیت ایجاد شده و به دلیل ردصلاحیت آنها توسط شورای نگهبان، اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند حضور شایسته‌ای در انتخابات داشته باشند. شاید این عامل موجب شده که هنوز به صورت جدی وارد انتخابات نشوند. مشکل دیگر، کاهش اعتماد مردم به اصلاح‌طلبان است. در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، جریان اصلاحات مردم را تشویق کرد که با حضور در انتخابات به روحانی رأی دهند اما برآورده نشدن شعارهای اصلاح‌طلبی موجب دلسردی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به اصلاح‌طلبان شده است. 

    


شورای شهری‌های داوطلب نمایندگی تا خرداد استعفا دهند

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اگر در هر یک از حوزه های انتخابیه سراسر کشور قصد نامزدی انتخابات مجلس دارند، باید تا 16 خرداد استعفای آنان به تصویب شورای اسلامی شهرستان رسیده باشد.

    


زائران حج نگران روابط ایران و عربستان نباشند

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی زائران حج تمتع در مشهد گفت: زائران ایرانی حج تمتع نگرانی بابت روابط سیاسی ایران و عربستان نداشته باشند زیرا طبق توافقات انجام شده مراسم حج از مسائل اقتصادی و سیاسی طرفین جدا شده است. قبل از سال 1394 و حادثه منا و مسجدالحرام که منجر به شهادت زائران ایرانی و برخی کشور های دیگر شد، در مکه و مدینه به ایرانی ها توهین می شد اما طی دو سال گذشته هیچ اهانتی به زائران و حجاج ایرانی در عربستان انجام نشد.