حکم حبس حسین فریدون صادر شد

حمیدرضا حسینی، سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت در جمع خبرنگاران از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم. وی در پاسخ به این سوال که فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد، افزود: آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است. وی در خصوص سایر متهمان این پرونده هم، گفت: برای سایر متهمان این پرونده هم حکم صادر شده است. حسینی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های یاسین رامین و سردار رویانیان، افزود: این پرونده‌ها هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.

    


حمایت دولت از  استانی شدن انتخابات

محمود واعظی، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری در خصوص موضع دولت درباره استانی شدن انتخابات اعلام کرد: مخالفتی با این طرح نداریم. وی درباره دلایل حمایت دولت از طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات تصریح کرد:‌ استانی شدن انتخابات در دولت یک بار مطرح و بحث شد و در آنجا با طرح مذکور مخالفتی صورت نگرفت. فکر می‌کنیم با این کار اگر نماینده مجلسی در یک استان بتواند رأی بیاورد او بیشتر به مسائل کلان کشور توجه می‌کند و مسائل ملی را می‌بیند، تا اینکه از یک جای کوچکی بیاید، البته نمی‌خواهم درباره نماینده‌ای قضاوت کنم و یا خدایی ناکرده بخواهم بین نمایندگان مجلس بر اساس رأی‌شان صحبت کنم؛ به صورت کلی عرضم این است که وقتی کسی بتواند در یک استان از همه مردم استان رأی بیشتری بگیرد، به مسائل ملی بیشتر توجه می‌کند و مجلس هم در این زمینه بررسی‌هایی کرده و ما هم مخالفتی نداریم.

    


دعوت جهانگیری از مخالفان کوپنی شدن برای اعلام نظر

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: شاید مجبور شویم در برخی کالاها به سمت سهمیه‌بندی و کوپنی شدن پیش برویم. عده‌ای از فعالان اقتصادی با این نظریه مخالف هستند. آنها معتقدند به جای اینکه کالای مورد نظر اقشار ضعیف را با سهمیه‌بندی تامین کنیم اقتصاد را آزاد کنیم و یارانه‌های پنهان را به صورت نقد در اختیار مردم بگذاریم. من از همه صاحبنظران درخواست دارم راجع به این دو نظریه شفاف صحبت کنند و نقد کنند؛ ما باید به زودی تصمیم بگیریم.

    


آیت‌الله جنتی:

آنهایی که از آمریکا می‌ترسند مشرک هستند

آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در همایش تبییت گام دوم انقلاب گفت: بعضی گمان می‌کنند که تاریخ مصرف برخی سازمان‌ها و افراد تمام شده است؛ آنها می‌گویند، «فعلاً زمانی است که باید با دشمن بسازیم، چون او ما را می‌کوبد.» به این افراد باید گفت که قدرت آمریکا بیشتر است یا قدرت خداوند!؟ اگر بگویند، قدرت آمریکا بیشتر است که مشرک هستند و اگر قدرت خدا بیشتر است که دیگر نباید از دیگران ترس داشت. «خداوند می‌فرمایند که از مردم نترسید، از من بترسید» بنابراین، از دشمن نباید ترسید. به امام (ره) فکر کنید، ایشان یک «بسم الله» گفت و خداوند کاری کرد تا قلوب همه مردم که حتی از اسلام و دین هم مأیوس بودند، به سمت او حرکت کنند. 

    


انتصاب نماینده ولی فقیه  در امور حج و زیارت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب را به نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب کردند. در ابتدای این حکم آمده است: جنابعالی را که برخوردار از صلاحیت‌های وافر و تجربه‌های ارزشمند در امر خطیر حج و اتقان و کارآمدی در سابقه‌ی فعالیتهای خود می‌باشید به نمایندگی خود و سرپرستی حجاج محترم ایرانی منصوب می‌کنم.