دبیرکل خانه کارگر در مراسم، روز جهانی کارگر که  دیروز با مشارکت فعال هزاران کارگر و فعال کارگری در مقابل خانه کارگر تهران گرامی ‌داشته شد، تصریح کرد: حق ما راهپیمایی کردن است و برای این حق‌مان اینجا هستیم. به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب ادامه داد: ما برای نشستن نیامده‌ایم؛ این حق ما است که راهپیمایی کنیم. همه دنیا روز کارگر راهپیمایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از همه کسانی که از باب مشکلات کارگران کاری در کشور انجام می‌دهند، تشکر دارم، گفت: نیروهای انتظامی بدانند همه در کشور حقی دارند و کارگران هم حقی دارند.  رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از همه شما کارگرانی که ایستاده‌اید و خسته هستید، عذرخواهی می‌کنم. بارها به ما گفتند برای تجمعات خودتان، اجازه بگیرید. ما پنج سال است که درخواست می‌دهیم اما آن‌ها مخالفت می‌کنند. این فعال کارگری تصریح کرد: این جمعیت حرف صنفی دارند، حرف سیاسی نمی‌زنند. ما بارها درخواست مجوز راهپیمایی کردیم اما اجازه ندادند، خب چرا دوباره باید درخواست بدهیم؟ محجوب در پایان گفت: اگر کسی بخواهد برخورد کند من آماده هستم که مرا بازداشت کنند.

لااقل یک امروز را مطالبه‌گری کنیم

عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تهران،) در این مراسم با اشاره به اینکه در امریکا در چنین روزی؛ برای هشت ساعت کار، کارگران را به خاک و خون کشیدند، گفت: این آغاز حرکت برای مطالبه‌گری بود. زمانی که صحبت از مطالبه‌گری می‌شود، یعنی دستمزد عادلانه، یعنی ساعت کار عادلانه، یعنی بهداشت و ایمنی کار، یعنی قراردادهای کار دائم که در طبیعت آ‌ن‌ها کار مستمر است. حسین حبیبی افزود: تا وقتی مطالبه‌گری نکنیم، روزگار ما سیاه است. حالا که با خون دل کار می‌کنیم لااقل یک امروز مطالبه‌گری کنیم. امروز فریادی بزنید که قراردادهای موقت و ظالمانه که مسبب زیر پا گذاشتن حق کارگران بوده باید ملغی شود.

ترامپ گلوی کارگر ایرانی را می‌فشارد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این مراسم گفت: ما امروز آمده‌ایم، بگوییم همان کسانی که خون کارگران شیکاگو را بر زمین ریختند، اکنون با چهره و روشی دیگر حق کارگران را ضایع می‌کنند و خون آنها را می‌ریزند.

حسن صادقی با اعلام اینکه خون کارگران شیکاگو همچنان می‌جوشد، ادامه داد: ترامپ گلوی کارگر ایرانی را با تحریم‌های ظالمانه می‌فشارد و با وقاحت، خود را مدافع کارگر ایرانی می‌داند. به گفته صادقی، اولین قربانی تحریم‌های آمریکا، کارگر ایرانی است و ما برای گذشتن از این مرحله سخت، راهکاری جز تحقق بخشیدن به شعار سال یعنی «رونق تولید» نداریم.

صادقی همچنین از مسئولان خواست مشکلات اقتصاد و تولید را حل کنند چراکه بدون حل این مشکلات مسائل کارگری حل نخواهد شد.