تلاش ترکیه برای تداوم واردات نفت از ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه از تلاش ترکیه برای متقاعد کردن آمریکا به مجاز شدن خریداری نفت ایران خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از حامی اکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: ترکیه در تلاش است تا آمریکا را در رابطه با مجاز شدن پالایشگاه نفت توپراس ترکیه برای خریداری نفت خام ایران و مصونیت آن تحریم‌ها متقاعد کند.

    


مقامات امنیتی وقوع سیل را هشدار داده بودند

به گزارش مهر، محمد دهقان، نایب رئیس فراکسیون ولایی مجلس که برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده و علل وقوع سیل، به این مناطق سفر کرده بود، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس و حسن روحانی رئیس‌جمهور اعلام کرد: خطر وقوع سیل در اوایل بهمن ماه سال ۱۳۹۷ توسط مقامات امنیتی به صورت کتبی به مقامات ارشد دولتی از جمله وزارت نیرو هشدار داده شده بود، اما اقدامی برای جلوگیری از بروز سیل از سوی این مقامات انجام نشده است.

    


آیت‌الله امامی کاشانی:

کشور را باید از عیاشی و تنبلی نجات داد

آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ما باید ببنیم در چه کشوری هستیم و این را باید بفهمیم و درک کنیم. آن وقت برای خدمت به مردم ارزش بسیاری قائل خواهیم شد؛ آن وقت سرمایه‌ها در کشور به کار خواهند افتاد و به دلیل اینکه سودمان کم است، سرمایه را از کشور خارج نخواهیم کرد. حیف است که انسانی ثروتی به دست بیاورد و در بیرون از کشور خرج کند. اگر درآمد کم است، باید توجه داشت که خداوند کمک می‌کند و خیر خود را خواهد فرستاد. کشور را باید از تنبلی، عیاشی و خوش‌گذرانی نجات داد.

    


سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

خرخره آمریکا را این قدر  فشار می‌دهیم تا خفه شود

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، گفت: ما در مقابل آمریکا حرف از دفاع نمی‌زنیم بلکه خرخره آمریکا را اینقدر می‌فشاریم تا خفه شود و بشریت نجات یابد؛ این رسالت و مسئولیت ماست. وی ادامه داد: فرهنگ انقلاب را به منطقه صادر کردیم، بسیجیان سلحشور عالم شکل گرفته و امروز با پیشانی بندهای «یا زهرا (س)» و «یا حسین (ع)» در مقابل دشمنان اسلام ناب، صف‌آرایی کرده‌اند. در 40 ساله دوم انقلاب نیز هرچه زودتر بایستی به عمر آمریکا پایان بدهیم و هر کس غیر از این مسیر اگر بخواهد طی کند، خائن به انقلاب است.

    


در سال جاری میلادی؛

روحانی به آفریقای جنوبی  سفر می‌کند

ویکا مازوی کومولو، سفیر آفریقای جنوبی در ایران در بیست و پنجمین سالگرد جشن آزادی این کشور که با حضور مهدی آقاجعفری، مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران برگزار شده بود، اعلام کرد که رئیس جمهوری ایران در سال 2019 میلادی به این کشور آفریقایی سفر خواهد کرد. دو کشور ایران و آفریقای جنوبی علاقمند به گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فنی و مهندسی هستند و در همین ارتباط تا کنون ۱۳ بار کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل جلسه داده‌اند و ۹ دور نیز گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور برگزار شده است .

    


رئیس‌جمهوری روسیه خبر داد

نشست سه‌جانبه پوتین، روحانی و علی اف

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که دیداری سه جانبه میان روسیه، ایران و آذربایجان در ماه اوت برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو لیبرتی اروپا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که در نشستی در ماه آگوست در روسیه با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار خواهد داشت.