رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، اظهار کرد: اگر مقصود آمریکایی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران این بوده که از قدرت نظامی ایران بکاهند این را بدانند که از پارسال تا امسال به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله آنها نیز نمی‌گنجید؛ آنها نمی‌توانند قدرت نظامی ما را بگیرند.

حسن روحانی در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای افزود: اگر مقصود آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید، اختلاف در داخل ایران است، اشتباه کرده‌اند؛ چرا که از اردیبهشت پارسال که آمریکایی‌ها نغمه شوم تحریم را آغاز کردند تا فروردین ماه امسال، وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه جناح‌ها، احزاب و نیروهای مسلح و غیر مسلح و تمام اقوام و مذاهب در داخل کشور یکپارچه هستند.

ناکامی در سوء استفاده از سیل

روحانی با بیان اینکه  آمریکایی‌ها می‌خواستند از بارندگی و سیلاب اخیر در کشور نیز سوءاستفاده کنند، اما ملت ایران به آنها پاسخی قاطع داد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می خواستند در فضای مجازی و با استفاده از همه دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان بگویند که در میان سیل میان ارتش و سپاه، دولت و سپاه و شیعه و سنی جنگ است، اما خطا کردند؛ امروز در لرستان، خوزستان، گلستان و همه استان‌هایی که مردم گرفتار سیل هستند، همه در کنار هم ایستاده‌اند و ماموران دولتی و نیروهای مسلح همه در کنار مردم هستند؛ ما دیدیم که هلی کوپتر جمعیت هلال احمر در کنار هلی کوپترهای سپاه و ارتش با هم پرواز کردند و این یعنی وحدت همه نیروهای مردمی و نظامی. همچنین مشاهده کردیم که در کنار استانداران ما فرماندهان سپاه و ارتش و در کنار فرمانداران ما نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می‌خواند، تصریح کرد: شما می‌خواهید سپاه در رأس حملات آمریکا و صیهونیست نباشد؟ تمام توطئه‌هایی که آن‌ها علیه انقلاب کردند در چهل سال گذشته منجر به شکست شد. همه اقوام و ادیان و مردم دوشادوش هم ایستادند و سپاه انقلاب اسلامی در این میان پرچمدار بزرگی بود.