اردشیر زاهدی، داماد محمدرضا پهلوی و آخرین سفیر ایران در ایالات متحده در مصاحبه‌ای با نشریه «امریکن هرالد تریبیون» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن اذعان به دستاوردهای جمهوری اسلامی، از سیاست‌های آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد. وی در این گفت‌وگو خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را «بزرگترین اشتباه» این کشور توصیف کرده و توضیح داد: امضای یک کشور را آن هم به دلیل اینکه رئیس‌جمهور قبلی سیاهپوست بود و من از او خوشم نمی‌آید، بی‌اعتبار کرد. اما این بهانه خوبی برای یک کشور نیست. پس امروز حتی اگر آنها (ایران) بخواهند مذاکره کنند، چگونه می‌توانند خود را مجاب کنند که دفعه بعد نیز (آمریکا) زیر قول خود نمی‌زند؟ معتقدم که آنها (آمریکا) بی‌انصافی و اشتباه می‌کنند. و به نظرم راهی که می‌روند، آسیب زدن به خودشان است. زاهدی با تمسخر از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید یاد می‌کند: «به آقای فولتون بولتن بولتون با یک سبیل! او از ایران و ایرانی‌ها متنفر است، این بر کسی پوشیده نیست و این دو نفر، نزدیکترین افراد به رئیس‌جمهور آمریکا هستند. تجارت آنها چیست، از نظر من، هر کسی که برای خارجی‌ها کار کند و خودش را به آنها بفروشد، آنها خائن هستند.

انتقاد از جنگ سعودی علیه یمن

وی سپس با انتقاد شدید از حمایت‌های تسلیحاتی ایالات متحده از رژیم سعودی در جنگ تحمیلی علیه یمن گفت: شما به عربستان سعودی می‌روید و تسلیحات پیشرفته و رادار به آنها می‌فروشید. شما به آنها کمک می‌کنید و آنها مردم بی‌گناه را می‌کشند. این یک نسل‌کشی است. این می‌تواند برای آمریکایی‌ها هم مشکل‌ساز شود، زیرا آن کودکان برای چه کشته می‌شوند؟ همسایه تاریخی آنها، یمن، را هر ساعت بمباران می‌کنند... این جنایات را مشاهده کردم. یک مراسم عروسی بود و بمبی به آن برخورد کرد. عروسی، به عزا تبدیل شد. به این چه می‌توان گفت؟ آیا این زندگی در قرن بیست‌ویکم است؟  این مقام پیشین رژیم پهلوی با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای اعلام قدس اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی نیز اضافه کرد: چطور کسی می‌تواند بگوید که به دلیل اینکه من رئیس‌جمهور هستم پس اورشلیم (قدس شریف) بخشی از اسرائیل است؟ تو چه کسی هستی که این را بگویی؟ البته ببخشید که اینطور می‌گویم چون شما خواستی که من رک‌وراست باشم. این صحیح نیست و نمی‌تواند باشد.

برای آنها مبارزه می‌کنم

زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد دشواری‌های اقتصادی پیش روی ایران، با حمایت از جمهوری اسلامی بیان کرد: آن‌ها در اداره چنین کشور بزرگی با دشواری‌هایی در زمینه اقتصادی و موارد دیگر مواجه هستند. بله من برای آن‌ها مبارزه می‌کنم و برایم مهم نیست که چه کسی حکومت می‌کند... بله، من به آن‌ها احترام می‌گذارم... چراکه آن‌ها طبق یک منطق عمل می‌کنند. و خوب، وقتی این را می‌شنوم آن‌ها را تمجید می‌کنم.