فضای غالب مجمع مخالفت با پالرمو است

آیت‌الله محسن شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تسنیم گفت: فضای غالب در مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت با پالرمو است و هرچه زمان می‌گذرد مخالفان پالرمو در مجمع تشخیص بیشتر می‌شود چرا که استدلال‌های متقن مخالفان پالرمو نظر برخی اعضای مجمع که پیش‌تر موافق بودند، را تغییر داده است. علی‌رغم تلاش برخی مسئولان برای تصویب پالرمو، اکثر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب این لایحه را مغایر با منافع ملی می‌دانند.

    


سقف بودجه هیچ تغییری نمی‌کند

محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به خبرنگاران گفت: با توجه به صحبت‌هایی که تاکنون از سوی وزرا و نمایندگان مطرح شده است، به نظر می‌رسد که سقف بودجه هیچ تغییری نکند و مصوبات کمیسیون تلفیق، عیناً تصویب شود. همچنین قرار است لاریجانی در پایان جلسه غیرعلنی یک جمع‌بندی نهایی در مورد لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور انجام دهد و موضوعات مربوط به آن تعیین تکلیف شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان در نوبت عصر امروز، وارد بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور می‌شوند.

    


مخالفت آلمان با درخواست آمریکا برای خروج از برجام

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، آلمان به درخواست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر خروج اروپا از توافق هسته‌ای و منزوی کردن تهران دست رد زد. «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای اروپایی دفاع کرد و در نشست امنیتی مونیخ گفت: به همراه بریتانیا، فرانسه و سراسر اتحادیه اروپا راه‌هایی برای حفظ توافق هسته‌ای ایران پیدا کرده‌ایم. بدون توافق هسته‌ای منطقه بی‌ثبات و یک قدم به مواجهه مستقیم نزدیک‌تر خواهد شد.

    


تجمع معترضان آزمون وکالت مقابل مجلس

جمعی از معترضان به آزمون وکالت با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی مجلس به اعتراضات شرکت‌کنندگان در این آزمون شدند. افزایش ظرفیت آزمون وکالت سال جاری از جمله خواسته‌های معترضان بود. این افراد همچنین خواستار رسیدگی مجلس و کمیسیون قضایی به اعتراضات آزمون وکالت شدند.

    


تایید ریاست رئیسی  بر دستگاه قضا

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه علنی ظهر دیروز مجلس در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضائی در مورد طرح تمدید قانون شوراهای حل اختلاف گفت: با توجه به اینکه آقای رئیسی قرار است به جای آقای آملی لاریجانی سکاندار قوه قضائیه شود و ما متوجه شدیم که ایشان نظر خاصی در مورد قانون شوراهای حل اختلاف دارند، لذا مجبور شدیم این قانون را یکسال تمدید کنیم که موقتاً اجرایی شود. قول می‌دهیم قبل از ۶ ماه قانون دائمی را به صحن مجلس بیاوریم.

    


رایزنی های ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ

طبق اعلام وزارت خارجه ایران، ظریف و موگرینی در خصوص آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه‌ای و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرده‌اند. ظریف برای شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است. وزیر امور خارجه ایران علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس بین‌المللی، با برخی مقامات و شخصیت های حاضر در نشست دیدار و گفتگو می‌کند. برجام و مسائل منطقه‌ای از محورهای گفتگوی ظریف و موگرینی بود. ظریف با وزیرخارجه کره جنوبی و رئیس سازمان اطلاعاتی استرالیا هم دیدار کرد. کنفرانس امنیتی مونیخ عصر جمعه، 26 بهمن با حضور بیش از 100 رئیس دولت و وزیر آغاز به کار کرده است.