رهبر انقلاب عدالت را نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی دانستند و گفتند: نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجوی امروز را به سمتی هدایت کند که به گره‌گشایی مشکلات نزدیکتر باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای در بیست و هفتمین روز در دیدار رمضانی دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) تاکید کردند: امروز در بدنه دولت کسانی مشغول کار هستند که تا چند سال پیش مثل شما در همین جلسه شرکت و سخنرانی کردند. رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان تصریح کردند: نگاه نقادانه اما سرافرازانه داشته باشید. 

ایشان گفتند: محیط دانشجویی،‌ محیط شاد، زنده، پرهیجان و مطالبه‌گر است. نکاتی که امروز دانشجویان مطرح کردند، مغتنم است و دست‌اندرکاران باید آن را بشنوند و روی آن کار کنند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: نگاه به واقعیت‌ها باید ذهن جوان دانشجوی امروز را به سمتی هدایت کند که به گره‌گشایی مشکلات نزدیکتر باشد.

ایشان افزودند: گفتند که نظر رهبری درباره عدالت از سال ۸۰ فرق کرده؛ اگر فرق کرده باشد در جهت اصرار بیشتر بر عدالت بوده است. از عدالت کسی دست بر نمی‌دارد.

رهبر انقلاب افزودند: توصیه‌ام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم.

ایشان تاکید کردند: امسال بحمداللّه ماه رمضان، ماه رمضان خوبی بود بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن برای بنده خیلی خرسندکننده بود اینکه در شهرهای مختلف افراد متعددی گاهی حتی نوجوانهایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ قرآن تلاوت میکنند، این یکی از آرزوهای بزرگ این بنده بود که بحمداللّه می‌بینم دارد تحقق پیدا میکند، تحقق پیدا کرده. بارها خدا را شکرگزاری میکنم. با قرآن هرچه می‌توانید مأنوس بشوید. همه چیز در قرآن هست. با تدبر در قرآن، البته این تدبر با راهنمایی باید همراه باشد.

رهبر انقلاب گفتند: بجا است از کتاب‌های مرحوم آقای مصباح (رضوان‌اللّه‌علیه) استفاده بشود. حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ فکر کمک‌کننده‌ به حرکت درست فکری جوانها است.  

ایشان تاکید کردند: جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده، به دانشجویی رسیده، به محیط علمی دست پیدا کرده، تا اینجا پیش آمده. این نظامی که شما دارید در آن زندگی می‌کنید این نظام با مبارزه با سختی، با تلاش به وجود آمده. اصلی‌ترین واقعیت‌های زندگی ما الان این است. نظام، نظام انقلابی است. خیلی از خواسته‌های انقلابی تحقق پیدا نکرده، این درست است. اما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم نظامی است که این توقعات از او هست، چرا؟ چون یک نظامی انقلابی است.

انتقاد تند و صریح از  رئیسی  در حضور   رهبری

در این دیدار، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مختلف، دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل روز را با رهبر انقلاب مطرح کردند.

در همین راستا فیلمی از انتقادات صریح یک دانشجو از دولت رئیسی در حضور رهبری در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شد.

این دانشجو می‌گوید: آقای رئیس‌جمهور! با دلار ۶۵ هزار تومانی، پراید ۳۰۰ میلیون تومانی، سکه ۴۵ میلیونی و قیمت نجومی مسکن سفره‌ها کوچک شده است. الگوی و عقیده ما در مسئله حجاب نگاه حاج قاسم است. دوستان با انتقاد از سلبریتی‌زدگی روی کار آمدند اما امروز سلبریتی در رسانه ملی حاضر است.

خون ما به جوش آمده،  اجازه دهید عازم نبرد با    اسرائیل شویم

یک دانشجو در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب از ایشان خواست به بسیج دانشجویی اجازه دهند تا عازم مرزهای نبرد با رژیم صهیونیستی شود.

پوریا عصار در دیدار رمضانی تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب اظهار کرد: با اینکه می‌دانیم نبرد با صهیونیست صرفا نبرد سیاسی نیست؛ اما شهادت رفقای هم سن و سالمان از جمله شهید سید مهدی جلادتی که اخیرا به همراه شهید زاهدی به شهادت رسیدند، دیگر خون ما را به جوش آورده و خود را جامانده از مبارزان آزادی قدس شریف می‌دانیم.

 وی خطاب به رهبر انقلاب با بیان اینکه ما به شما و به وعده شما ایمان داریم و چیزی تا نابودی اسرائیل منحوس باقی نمانده است، در عین حال افزود: اما عاجزانه از شما می‌خواهیم که اگر مصلحت می‌دانید به بسیج دانشجویی اجازه دهید تا عازم مرزهای نبرد با رژیم صهیونیستی شویم.

دانشجویان حاضر در این دیدار به تشویق این درخواست نماینده بسیج دانشجویی پرداختند و نماینده بسیج دانشجویی افزودک «جان ناقابل ما تقدیم مردم مظلوم فلسطین است» و دانشجویان حاضر نیز طنین «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» سر دادند.