دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: با شکست راهبردی صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها، خاورمیانه جدید اسلامی با راهبرد جبهه مقاومت به رهبری ایران شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر سیدیحیی صفوی در راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته، گفت: روز قدس امسال در محیط منطقه‌ای و بین المللی نسبت به گذشته کاملا متفاوت برگزار می‌شود. اولین و مهم‌ترین آن غافلگیر شدن سیستم اطلاعاتی و نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی از شروع و تداوم عملیات طوفان الاقصی است. شکست طرح‌های ایجاد خاورمیانه بزرگ، طرح ابراهیم و آشکار کردن روابط با کشور‌های عربی و طراحی کریدور‌های ترانزیتی اقتصادی از امارات متحده عربی و عربستان تا رژیم صهیونیستی و مدیترانه از دیگر تفاوت‌هاست. دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه که برخلاف تمام قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی بود و اکثر کشور‌های جهان و سازمان ملل آن را محکوم کردند، مواضع رهبری انقلاب برای این شهادت‌های مظلومانه آنچنان باعث رعب و وحشت و ناامنی روانی برای جمعیت یهودی‌های غاصب و شهرک نشین صهیونیستی و خود رژیم شده که تا دیروز رژیم صهیونیستی بنا بر اخبار منتشر شده دستور تخلیه هفت سفارتخانه خود را در کشور‌های مصر، ترکیه، اردن، بحرین، مراکش و دو کشور دیگر را صادر کرده است.

وی افزود: شهرک نشین‌های صهیونیست از ترس پاسخ ایران و یا جبهه مقاومت از دیروز هجوم به فروشگاه‌ها برای تهیه مواد غذایی و ذخیره کردن آن و حتی خرید موتور برق روی آورده‌اند و یک فشار روحی روانی و ناامنی اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است. وی تاکید کرد: حماسه مقاومت مردم مظلوم و جمعیت

 ۲ میلیونی فلسطینی در سرزمین کوچک باریکه غزه بدون آب و غذا و دارو در تاریخ جهان بی‌نظیر است. بی‌توجهی و بی‌تفاوتی دولت‌های غربی و عدم حمایت سران برخی از کشور‌های عربی و حتی فشار سیاسی به آمریکایی‌ها باعث فاصله گرفتن مردم این کشور‌ها با حاکمان وابسته به آمریکا و یا حاکمان ترسو یا دوستان صهیونیست‌ها شده است. صفوی با تأکید بر اینکه ملت‌های اسلامی بیدار شده‌اند، گفت: سنت الهی و سنت تاریخی نشان می‌دهد که ملت‌های مقاومت سرانجام بر اشغالگران پیروز می‌شوند. طی شش ماه گذشته یک جنگ منطقه‌ای با تاثیرات راهبردی برای تغییر در ساختار سیاسی امنیتی در منطقه خاورمیانه یا غرب آسیا و حتی در مقیاس جهانی در حال رخ دادن است. وی تاکید کرد: این جنگ شش ماهه در هندسه نظم جدید جهانی و چند قطبی شدن قدرت در جهان و یا چند جانبه گرایی سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاثیرگذار بوده البته به ضرر آمریکایی‌ها و به نفع قدرت‌های آسیایی و اوراسیایی بوده است.