رئیسی با اشاره به اینکه حضورم در منطقه شعاری نخواهد بود بلکه بنا دارم توام با کار و تلاش باشد، گفت: اگر مردم مطالبه ای دارند حتما باید در دستور کار قرار گیرد و به آنچه را مردم بخواهند دولت اجرایی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، سید‌ابراهیم رئیسی در جمع مردم ایذه افزود: به مدیران دولتی هم می‌گویم ادارات باید نماد کارآمدی باشند و گره‌گشای کار مردم باشند و وقتی کسی در ادارات حضور پیدا کرد احساس گره‌گشایی داشته باشند؛ مبادا بشنوم روابط ناسالم جای روابط سالم را گرفته باشد و ادارات رشوه می‌گیرند یا فساد نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه در دور نخست سفرهای استانی قصد داشتیم حتما به این منطقه بیایم اما وضعیت کرونایی این اجازه را نداد، عنوان کرد: خدا را شاکرم که امروز توفیق داد تا در جمع شما حاضر شوم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بسیاری در استان خوزستان انجام شده است، اظهار داشت: همه ایرانی‌ها به خوزستان، به عنوان استان شهدا، مدافعان کشور، جانبازان، ایثارگران و مرزبان مدیون هستند.‌

انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه ضرورت قطعی است

رئیس‌جمهور از مسئله آب به عنوان مشکل اصلی منطقه نام برد و گفت: مسئله آب موضوع مهم منطقه است، قبل از سفر به شهرستان از مسئولین وضعیت آب را پیگیری کردم، و باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود؛ انتقال آب از سد کارون 3، به دشت های ایذه برای آب شرب و آب کشاورزی ضرورت قطعی است و مردم بدانند این انتقال آب تسریع خواهد شد و در این سفر وزیر نیرو این مسئله را بررسی کرده و به مردم اطلاع دهد.

 رئیسی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری منطقه تقویت می‌شود، تاکید کرد: مسئله کار و اشتغال در این منطقه مسئله مهمی است؛ دامداری و کشاورزی در این خطه جز محورهای کار ایل بختیاری بوده  و انشالله وضعیت کشاورزی و دامداری منطقه تقویت خواهد شد.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه‌گذاری شرکت های ایمیدرو، و فولاد اهواز و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه‌گذاری کنند باید تسریع شود، گفت: مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعا صنعتی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند در این منطقه انجام‌گیرد.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باستانی و تاریخی بودن ایذه اظهار داشت: باید اقتصاد گردشگری در این منطقه فعال شود و حتما دولت برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مساعدت خواهد کرد و کمک می‌کنیم تا مردم این منطقه از اقتصاد گردشگری بهره‌مند شو‌ند.  وی خطاب به جوانان از «ازدواج، اشتغال و مسکن» به عنوان 3 اولیت مهم دولت نام برد و گفت: برای وام ازدواج، اشتغال جوانان و مسکن جوانان حتما دستور کار استاندار و مسئولان استان قرار گیرد و حتما توجه ویژه به آن شود.

افتتاح طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون 

در جریان سفر استانی رئیسی به خوزستان، اولین طرح «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» با حضور رئیس‌جمهور در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

در طرح مکانیزه هوشمند قطره‌ای - زیرسطحی، آبیاری به شیوه مستقیم انجام و به ریشه محصول می‌رسد؛ در واقع آب به سطح زمین داده نمی‌شود و رطوبتی که در کنار ریشه است موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش میزان بهره وری و توزیع مناسب کود و سم می‌شود.

بهره‌برداری از مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان 

همچنین مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیارد ریال روز جمعه با حضور رئیس‌جمهور در شوش به بهره‌برداری رسید.