نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در تهران پایتخت سیاسی کشور ۱۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که اگر از این تعداد آرای باطله را خارج کنیم این مشارکت کمتر از ۱۰ تا ۱۲ می‌شود که این فاجعه است. همچنین در کلان شهرها در بهترین شرایط ۲۲ تا ۲۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و این نشان می‌دهد که اصلاً و ابداً شرایط خوبی نداریم. صدای خاموش باید شنیده شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ضمن ارزیابی انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته وزارت کشور باید ۶۱ میلیون نفر در این انتخابات شرکت می‌کردند، به گفته خودشان ۲۵ میلیون نفر شرکت کردند، ما هم قبول می‌کنیم اما ۳۶ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند، چه برنامه‌ای برای این ۳۶ میلیون نفر دارند؟

وی بیان کرد: چرا انتخابات را تا ۱۲ شب طول دادند و یکدفعه آمار نجومی افزایش پیدا کرد؟ در صورتی که بسیاری از صندوق‌ها هم خالی بودند.

دولت و مجلس از وضعیت یکدستی به همدستی تبدیل شدند

جعفرزاده ایمن‌آبادی، افزود: یکدستی مجلس و دولت دو سال کشور را به فقر و فلاکت کشاند، دیگر چرا به دنبال یکدستی هستند؟ با این نتیجه انتخابات وضعیت همدستی دولت و مجلس و همه دست‌ها در یک کاسه شده است. مجلس از بین رفت و این برای نظام یک فاجعه است، مردم اعتماد ندارند، مشارکت در حد بسیار بسیار پایین و ضعیف انجام شد، صندوق‌ها خالی بود، مردم نیامدند و رأی ندادند، که این وضعیت دلایل مختلف دارد.

اگر فکری نکنند مردم دیگر در انتخابات شرکت نمی‌کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر خاصیت مجلس نزد مردم از بین رفته است، به این ترتیب که مردم درباره مجلس می‌گویند به چه درد می‌خورد؟ کدام مجلس؟ چه کسی حرف نماینده را گوش می‌دهد؟ نماینده کجا می‌تواند کار خود را انجام دهد؟ علاوه بر این نهادی به نام شورای نگهبان وجود دارد که می‌تواند مصوبات مجلس را باطل کند. بنابراین باید فکر دیگری کرد و تمهیدات دیگری اتخاذ کرد، وگرنه دیگر مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند.