کاندیدای رقیب رئیسی در خراسان جنوبی گفت: انجام وظیفه بود؛ دیدم اگر نروم انتخابات آنجا برگزار نخواهد شد، پرشور نخواهد بود. جهت انجام وظیفه به آنجا رفتم. با اینکه تقریبا معلوم است که من رأی نمی‌آورم، ولی گفتم سهم کوچکی داشته باشم در قدردانی از نعمتی که انقلاب و نظام برای ما داشته و دنیا و آخرت ما را آباد کرد.

سید حسن روح‌بخش، افزود: من برنامه خاصی برای ورود به خبرگان در نظر ندارم. طبق روال آیین‌نامه و هر چیزی که آنجا بدانم عمل می‌کنیم و چیز خاصی در نظر نداریم. 

به گزارش جماران، این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف این مجلس، گفت: اصل تعیین رهبر با اینها است؛ به عزل و نصب‌های رهبری نظارت داشته باشند و کاستی‌های نهادهای زیر نظر رهبری را منتقل کنند و از رهبر توضیح بخواهند. در مسأله نظارت جدی باشند؛ یعنی تعارف نباشد. بالأخره رهبر معصوم نیست. این تلقی اشتباهی است که بعضی‌ها خیال می‌کنند از نور قدوّسی بهره‌مند است؛ ما چنین حرف‌هایی را قبول نداریم. ایشان را به عنوان یک مجتهد عادل می‌شناسیم؛ و نه بیش از آن. امکان خطا هست و انسان باید بدون تعارف مسائل را در میان بگذارد، توضیح بخواهد و راهکار بدهد. مثل یک انسان معمولی باید با رهبر برخورد کرد؛ نه بیش از آن.

بنابراین گزارش ماجرای حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری با اعلام صلاحیت داوطلبان جنجالی شد. چرا که در ابتدای امر فقط صلاحیت یک نفر و آن سید ابراهیم رئیسی تایید شده بود، اما پس از چند روز یک داوطلب به این حوزه انتخابیه اضافه شد تا رئیسی در این حوزه رقابت، تک نفره نباشد.