رئیس دولت سیزدهم گفت: معتقدیم آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سیدابراهیم رئیسی دیروز در چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان با تاکید بر اینکه مردم با انقلاب عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه کشور به بیگانگان قرار دادند، اظهار داشت: مردم در نقاط مختلف کشور استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

وی با اشاره به اینکه پیام‌ ملت ایران، پیام استقلال بود، اضافه کرد: امروز مستقل ترین کشور در جهان، جمهوری اسلامی است. کشوری که وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. رئیس جمهور تصریح کرد: پیام‌ نه شرقی نه غربی همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران است و امروز در ۴۵ سالگی انقلاب اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی بر این سیاست استوار است.

انقلاب اسلامی هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناسد

رئیسی اضافه کرد: بعد از دوران تشکیل و تثبیت نظام اسلامی و توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهد هستیم، انقلاب اسلامی ایران به پیش می‌رود و هیچ مانعی را پیش پای خود به رسمیت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: دشمن برای متوقف کردن ملت ایران، جنگ‌های نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و اخیرا جنگ ترکیبی را به راه انداخت، اما ملت ایران از همه این عرصه‌ها پیروز بیرون آمد و دشمن را مایوس کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بزرگداشت انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن تنها بیان یک رخداد یا بیان تاریخ گذشته نیست بلکه گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم خواهد زد، افزود: حرکت ملت ایران براساس گفتمان انقلاب اسلامی تنظیم شده و پرچمدار این گفتمان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

رئیسی یادآورشد: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی برتر، تحول آفرین، اثربخش و پیام رهایی و استقلال برای ملت‌ها و پیام مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

برخلاف مدعیان آزادی، در ایران آزادی حقیقی وجود دارد

وی تاکید کرد: معتقدیم آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام وجود دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: آنچه مردم خواستند توجه به جمهور بود و رای و خواست مردم محقق شده است، برخلاف کسانی که در دنیا مدعی دموکراسی هستند ولی به رای مردم احترام‌ نمی‌گذارند، در این کشور رای مردم محترم است.

رئیسی با بیان اینکه تمام‌ نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای کشور برخاسته از رای ملت است، افزود: افتخار جمهوری اسلامی آن است که از ابتدا تاکنون هر دوره، انتخابات برگزار کرده و برای تشکیل همه نهادها به رای مردم مراجعه شده است.

وی عنوان کرد: کسانی که مدعی دموکراسی هستند به رای فلسطینی‌ها و یمنی‌ها و رای ملت‌های خود احترام نمی گذارند ولی نظام ‌جمهوری اسلامی‌ مبتنی بر جمهوریت و ملاکش رای مردم است. ئیس جمهور با اشاره به اینکه بدون‌ حضور و مشارکت مردم، امکان ندارد کاری در این کشور صورت بگیرد، گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در پرتو خودباوری، مردم‌باوری و خداباوری انجام شده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز در تولید علم در منطقه حرف اول را می‌زنیم و پانزدهمین رتبه علمی جهان نیز متعلق به ایران است، بیان داشت: در بسیاری از عرصه‌ها توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم که نه فقط خود بلکه برای منطقه نیز موثر باشد.

ی یادآورشد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جوانان برومند و عزیز کشورمان امروز در حوزه پزشکی، زیست‌فناوری و نانوفناوری از سرآمدان جهان هستیم.

اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانه قرار بگیرد

رئیس جمهور بیان داشت: در ۸ سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت ولی شاهدیم در تاریخ ایران با یک تشر آمریکایی‌ها جزایر و بخش‌هایی از ایران را چگونه دو دستی به بیگانگان دادند ولی در این دوران از تمامیت ارزی این کشور دفاع شده است و همواره نظام‌، پای تمامیت ارزی ایستادگی می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار بیگانگان قرار بگیرد.

رئیسی اضافه کرد: ادبیات‌ گزینه نظامی روی میز است، اکنون به حاشیه رفته و دیگر کسی این سخنان را بر زبان جاری نمی‌کند و تجاوز به این آب و خاک را در فکر خود نمی‌پروراند.

جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق انسان است

وی تاکید کرد: امروز کسانی که می‌خواهند غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند، کافی است آنچه در این روزهای غزه مقتدر و قهرمان می‌گذرد را نگاه کنند و جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و کودک‌کشی را ببینند.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا و برخی از کشورهای غربی حامی این جنایت‌ها هستند، اینها اگر به خدا معتقدند به خدا،‌ اگر به وجدان معتقدند به وجدان و اگر به تاریخ معتقدند به تاریخ، چگونه پاسخ خواهند داد؟ وی اضافه کرد: هرچه زودتر باید بمباران بر مظلوم غزه قطع شود. بدانید رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است، فقط می خواهند زمان را بگذرانند والا مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: غربی‌ها بسیار تلاش کردند که ایران از دفاع از فلسطین و آرمان‌های انقلاب اسلامی دست بردارد، با جنگ نظامی، محاصره اقتصادی و تحریم‌ها و بارها پیام دادند که از دفاع فلسطین دست بردارید ولی امروز با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اثبات شد حق با جمهوری اسلامی و امام راحل و مقتدای بصیرت آفرین ما است که فرمود فلسطین مساله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد گردد.