فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا و دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد، می‌گوید: دولت از همان ابتدا که شکل گرفت، واقعا برای پذیرش این مسئولیت آمادگی نداشت و از قبل برنامه‌ریزی نکرده بود.

سعید محمد در گفت‌وگو با خبرآنلاین تیم اقتصادی دولت را هماهنگ نمی‌داند و می‌افزاید: در همین وزارتخانه‌های اصلی که قرار بود مسائل اقتصادی اساسی در آنها رسیدگی و حل وفصل شود ببینید چقدر اختلاف دیدگاه وجود دارد. اصلا هیچ کس دیگری را قبول ندارد. نه فقط جریانات سیاسی که الان موجود و سرکار هستند بلکه همه جریانات سیاسی ما متاسفانه چنین معضل و مشکلی را دارند، برای همین من می‌گویم اینها فقط برای کسب قدرت می‌جنگند. برای آینده برنامه‌ریزی ندارند، شاخص ندارند.

وی ادامه می‌دهد: شما ببینید کدام یک از جریانات سیاسی چه در مجلس و چه در دولت از روز اول شاخص داده و گفته است که بنده در این ۴ سال می‌خواهم این کارها را انجام دهم، شاخص کمی، نه شاخص کیفی که بگوید خوب است انشالله؛ عدد بدهد و بگوید من طی این مدت این کار را می‌خواهم انجام دهم و بعد در آخر دوره بیلان کار ارائه دهد که این کار را کردم.

به گفته محمد، هیچکدام چنین کاری را نمی‌کنند و اگر هم شاخص بدهند، بعدا هزار و یک بهانه می‌آورند و می‌گویند دولت قبلی خراب بود و آن دولت انجام داده بود یا مثلا اخیرا یک بزرگواری گفته که دولت پهلوی مقصر تورم کشور است. اشکالات را هل می‌دهند و به عقب می‌برند. فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا تصریح می‌کند: در حوزه اقتصاد براساس شعارهایی که آقای رئیسی داده بود، معاون اول، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزارت صمت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی، حلقه اصلی هستند که باید فهم مشترک از اقتصاد داشته باشند و اگر هر کدام جزیره‌ای کار کنند، کار پیش نمی‌رود که متاسفانه این اتفاق افتاد و عدم هماهنگی را از روز اول دیدیم.

محمد درباره چرایی این امر تصریح می‌کند: چون بعضا افراد از جاهای مختلف سفارش شده‌اند و انتخاب دقیق اتفاق نیفتاد و افرادی که کنار هم قرار گرفتند نتوانستند با هم هم‌افزایی ایجاد کنند و مدت‌ها با یکدیگر آزمون و خطا داشتند و بعضا هر کدام از جایی به آقای رئیسی معرفی شده بودند و اگر خودِ آقای رئیسی بود شاید انتخاب نمی‌کرد، اما معرفی شده بودند و ایشان هم انتخاب کرد و عملا آن خروجی مدنظر گرفته نشد. یعنی گروه نوازندگی کنار هم قرار گرفتند ولی ساز ناهمگونی زده شد و خروجی گرفته نشد.

حاضر نیستم دیگر در دولت رئیسی مسئولیت قبول کنم، زیرا...

دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد، تاکید دارد که حاضر نیست مسئولیتی دیگر در دولتی با این نحوه مدیریت را قبول کند: بعد از این که از مناطق بیرون آمدم مجددا پیگیری کردند و دعوت به همکاری شدم ولی دیدم با این شرایط و این نوع مدیریت جای کار نیست و نپذیرفتم.  وقتی دیدم با آن که در مناطق آزاد آن‌قدر خوب کار پیش می‌رفت و هر سه ماه یک بار چندین هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شد و سرمایه‌گذاران را امیدوارکرده بودیم ولی به آن صورت برخورد شد عملا به این نتیجه رسیدم که آزموده را آزمودن خطاست؛ مگر این‌که تغییری اتفاق می‌افتاد که من خیلی چیزی ندیدم.

کشور ما پر از شعارهای بی‌عمل است

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه «در حال حاضر کشور ما پر از شعارهای بی‌عمل است»، می‌افزاید: کشور دچار شعارزدگی شده به همین دلیل وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تاحدود زیادی مردم و خصوصا جوانان ناامیدند این است که آن‌ها فقط شعار شنیده‌اند اما عملی ندیده‌اند، ما باید سعی کنیم شعاری بدهیم که مبتنی بر مطالعه باشد و بتوانیم به آن عمل کنیم. ضمن این‌که باید نخبگان را انتخاب کنیم.