عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت بررسی وضعیت سلامتی و عملکردی وزیر راه و شهرسازی توسط رئیس‌جمهور و معاون اول وی تاکید کرد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص طرح چندباره برخی موضوعات درباره کسالت و بیماری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و ضعف جسمی و ناتوانی در اداره وزارتخانه، گفت: به عقیده من ریاست محترم جمهوری که مسئولیت این کار را دارند باید بررسی کنند که اگر آقای مهندس قاسمی به لحاظ سلامت جسمی توانایی انجام کار را ندارند، تصمیم دیگری گرفته شود. من این را به صلاح خود آقای قاسمی عرض می‌کنم، ما نباید فشار بیاوریم و خدای نکرده ایشان را با مشکلات دیگری مواجه کنیم. به‌نظر من اگر اینطور است و این حرف‌ها در خصوص بیماری ایشان واقعی است، دولت پیشگام شود.

وی ادامه داد: اگر کسی ناتوان باشد، در کارکرد هم دچار مشکل می‌شود. به‌نظر من هیچکس بهتر از معاون اول و خود آقای رئیس‌جمهور صالح نیست که این را بررسی کند و با مجلس در میان بگذارد. چون این مباحثی که در خصوص سلامتی ایشان شما اشاره کردید خیلی دارد در مجلس و رسانه‌ها مطرح و تکرار می‌شود.

عضو کمیسیون عمران در پاسخ به اینکه «اگر دولت اقدام نکند، این احتمال وجود دارد که مجلس اقدامی در این زمینه داشته باشد؟»، عنوان کرد: در حال حاضر سوال‌های متعددی برای وزیر راه و شهرسازی ثبت شده است و به نظر می‌رسد که این روند سوال‌ها دارد شدت پیدا می‌کند.

وی افزود: یک بار سنگینی هم به اسم ساخت ۴ میلیون مسکن روی دوش وزارتخانه قرار داده شده که کار را دشوارتر هم کرده است، در نتیجه هرچه زودتر باید این موارد تعیین تکلیف شود.