وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و حمله به مناطقی از یمن اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها پیام دادیم و به آنها هشدار جدی دادیم که اقدام آمریکا و انگلیس و حمله به مناطقی در یمن اقدامی است که تهدیدکننده صلح و امنیت در منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ در منطقه می‌شود. 

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل به آمریکا سفر کرده، در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد: در همان ساعاتی که آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه یمن انجام دادند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که 230 کشتی تجاری و نفتی در دریای سرخ در حال حرکت بوده است و این نشان می‌دهد که پیام یمنی‌ها را به خوبی دریافت کرده‌اند و یمنی‌ها صرفا کشتی‌هایی را که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، متوقف می‌کنند.

وی همچنین در تشریح اهداف سفر خود گفت: این جلسه فرصت خوبی است که ما مواضع‌مان را در حمایت از فلسطین، مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و محاصره انسانی غزه و کوچ اجباری مردم این منطقه توسط صهیونیست‌ها اعلام کنیم و ایده‌ها و راهکارهایی که برای پایان جنگ وجود دارد در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با استفاده از این فرصت قرار است با تعدادی از نمایندگان بین‌المللی و همتایان خود در حاشیه این نشست دیدار و رایزنی کنیم.

 در صورت لزوم هر تصمیمی 

در دستور کار حزب‌الله  قرار می‌گیرد

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدارش با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نیویورک گفت: در این دیدار موضوعات دوجانبه از جمله توافق‌هایی که بین سران ایران و روسیه برگزار شده از جمله سفر آقای رئیسی به مسکو مورد بررسی قرار گرفت و همچنین موضوع تحولات منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و دریای سرخ نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی در مورد دیدارش با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در نیویورک اظهار کرد: به دلیل ادامه نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بخشی از دامنه جنگ به لبنان کشیده شده؛ از جمله جنوب این کشور و هم‌چنین مناطق شمالی اراضی اشغالی.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: در مدت اخیر برخی از تهدیدات را مقامات رژیم صهیونیستی مطرح کردند و از احتمال گسترش دامنه جنگ گفتند که حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند. از ابتدای جنگ این اسرائیل بوده که به شدت نگران گسترش دامنه جنگ از سوی حزب‌الله و جبهه شمال است و می‌دانند لبنان که در حال حاضر هنوز به صورت گسترده وارد جنگ نشده معادله را به نفع فلسطین و غزه تغییر داده و اگر حزب‌الله تصمیم بیشتری بگیرد و سناریوی جدیدی را بخواهد دنبال کند تغییرات جدیدی در عرصه تحولات غزه رخ می‌دهد و در صورت لزوم هر تصمیم در دستور کار حزب‌الله قرار دارد، براساس آنچه که ما از آقای سید حسن نصرالله می‌شنویم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به دیدار و رایزنی‌اش با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در هفته گذشته در حاشیه نشست داووس، تصریح کرد: در این دیدار به آقای کامرون گفتم که اقدام شما در تنش‌افزایی در دریای سرخ و علیه یمن یک خطای استراتژیک است.