عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر کسی گفته باشد که ما از قبل، حادثه تروریستی کرمان را رصد و کشف کرده بودیم و اطلاعات داشتیم، اشتباه بزرگ کرده که این اظهارات را داشته است و باید پاسخگو باشد.

مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با رویداد 24 درباره حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه در حادثه اخیر از وزیر کشور دفاع می‌کنم، افزود: به نظر من در خصوص حادثه تروریستی کرمان، هیچ‌کدام از مسئولان کشور مقصر نیستند چون ابعاد حمله دشمن وسیع است. در حال حاضر در کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر قدرت‌های دنیا، عملیات تروریستی انجام می‌شود، ولی قاطعانه می‌گویم اگر یک‌دهم برنامه‌های تروریستی که علیه ایران است، اگر علیه آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین هژمونی سیاسی - امنیتی دنیا بود، می‌توانست موضوع را جمع کند؟ آمریکا عملیات تروریستی قبلی که علیه‌اش اتفاق افتاد را هم نتوانست جمع‌وجور کند. برای همین است که می‌گویم نیاییم به وزیر کشور که مقصر نیست، حمله کنیم؛ در شرایط فعلی، انتقاد از وزیر کشور و حمله به او هیچ دردی را دوا نمی‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران باید در بالاترین سطح حفظ شود، ادامه داد: اکنون که گفته می‌شود داعش مسئولیت این کار را قبول کرده اما ما از نظر کارشناسی هنوز این موضوع را قبول نکردیم. یعنی ما باید بررسی دقیق کنیم و با قطعیت بگوییم که مثلاً داعش و فلان شاخه آن با مسئولیت فلانی این عملیات را انجام داده است. شاید بررسی‌ها به ما بگوید که یک سرویس امنیتی پشت قضیه بوده و داعش در این‌جا در قالب پوشش ظاهر شده است.

این نماینده مجلس توضیح داد:  در خصوص این حادثه تروریستی یک جلسه داریم. در این جلسه، افرادی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نهاد‌های امنیتی و بنده به عنوان یکی از افراد مسئول در حوزه امنیتی حضور دارم و مطمئن باشید به هر خروجی برسیم، شفاف به مردم خواهیم گفت.

وی تصریح کرد: ما با مولفه کارساز موازنه وحشت، دشمن را ادب خواهیم کرد که اگر مجدد این شرایط بخواهد پیش برود، نه یک بار، بلکه ده‌ها بار این آسیب را ببینند. ما به لطف خدا در کار امنیتی، هیچ‌وقت شکست نخوردیم و در این قضیه هم خدا کمک می‌کند تا شکست نخوریم. موازنه وحشت به راه افتاده، موازانه وحشت این موجودات تروریست را ادب خواهد کرد و این را در عمل نشان خواهیم داد.