CFT به مجمع رفت

نمایندگان در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم  (CFT)  اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند اما بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. مجلسی‌ها لایحه CFT را با 117 رای موافق ، 62 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

    


ضربه به باند قاچاق نقره از چین

وزارت اطلاعات از کشف یک باند قاچاق زیورآلات نقره چینی در استان آذربایجان شرقی و دستگیری 9 نفر در پی آن خبر داد و اعلام کرد: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که نتیجه این اقدامات تعطیلی واحدهای نقره‌سازی و بیکاری فعالان این بخش شده بود. بر اساس اعترافات بدست آمده از متهمان، این باند از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده اند.

    


سبک عربستانی آمریکا  در برخورد با خبرنگاران

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار رژیم آمریکا نسبت به خبرنگار «پرس‌تی‌وی» و برخورد غیرقانونی با این خبرنگار نشانگر آن است که آمریکا حقوق بشر را برای دیگران می‌سراید و خود به سبک دولت‌های پیرو خود در برخورد با خاشقجی ملتزم است. اگر حوادث بسیار ضعیف‌تر از آنچه در آمریکا نسبت به این خبرنگار یا در فرانسه در جریان تظاهرات رخ داده بود، در ایران رخ می‌داد، کوس دفاع از حقوق بشر را گوش عالمیان کر می‌کرد.

    


توصیه‌های یک مرجع تقلید درباره گزینش دانشجو

آیت‌الله جعفر سبحانی یکی از مراجع تقلید شیعه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید اجازه داد اساتیدی که ضد اسلام و تدین هستند به تدریس در دانشگاه‌ها بپردازند. خانواده‌ها دوست دارند فرزندان آن ها در محیط دانشگاه متدین بار بیایند. در گزینش دانشجو نیز باید بهترین‌ها و عصاره را انتخاب کرد؛ از طرفی شورای عالی انقلاب بر روی کتاب‌های دانشگاهی نظارت داشته باشد تا مخالف دین نباشد و در آن مبانی اسلامی مورد تشکیک واقع نشود. 

    


علاقه مشترک همه روسای جمهوری

احمد بخشایشی‌اردستانی، نماینده مجلس نهم در خبرآنلاین نوشت: همه روسای جمهور علاقه دارند که خط فکری آنها در دولت بعد از خودشان ادامه پیدا کند و رئیس جمهوری سرکار آید که با آنها همفکر باشد تا وقتی به قدرت رسید در سابقه عملکردی دولت گذشته کنکاش نکند و کارهای انجام شده را زیر سئوال نبرد. آقای روحانی هم از این اصل مستثنی نیست. درباره اینکه روحانی ترجیح می دهد چه کسی رئیس جمهور آینده شود، معتقدم احتمال دارد روحانی با لاریجانی ببندد ولی روحانی خودش محصول اضطرار بود. یعنی وقتی پایگاه اجتماعی اصلاحات پشت سر او قرار گرفت به پیروزی رسید.

    


تصمیم برای ماندن بر برجام  با هیأت نظارت است

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره اظهارات جان بولتون مبنی بر اینکه ایران اطلاعات غلط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌دهد، گفت: مگر آقای بولتون حرف راست هم می‌زند؟ صالحی درباره خروج ایران از برجام نیز تصریح کرد: تصمیم در خصوص ماندن یا نماندن در برجام توسط هیأت نظارت بر برجام گرفته می‌شود.

    


آلمان، کاردار ایران را احضار کرد

نشریه اشپیگل مدعی شد که وزارت خارجه آلمان کاردار ایران در برلین را به دلیل اتهام جاسوسی برای ایران توسط یک تبعه آلمانی-افغان احضار کرده است. در این گزارش آمده است که مظنون به اطلاعات بسیار حساسی مانند استقرار نیروهای نظامی در افغانستان دسترسی داشته و این اطلاعات را به سازمان‌های مخفی اطلاعاتی ایران انتقال داده است.