فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر پروژه تنگ‌نظرانه‌ای که در دستور کار تندرو‌ها قرار گرفته است، کنترل نشود می‌تواند آسیب‌های جدی‌ای را به مصالح عمومی و آرامش جامعه بزند، به عبارت دیگر پروژه تندروها جامعه را به سمت استبداد می‌برد. در واقع دنبال نوعی آپارتاید سیاسی نیستیم که یکسری بیایند و بخواهند نژادپرستی مذهبی را ترویج بدهند. 

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ افزود: کسانی که هر از چندگاهی می‌آیند و اظهارات رادیکال مطرح می‌کنند، نه تنها اکثریت جامعه نیستند، بلکه باید آن‌ها را تک‌تیرانداز‌هایی بشناسیم که می‌آیند یک تیر شلیک می‌کنند و می‌روند. باید این را بپذیریم، اکثریت جامعه شامل آن‌هایی می‌شود که نوع نگاه‌شان به آزادی‌های سیاسی و اجتماعی با آنچه در ذهن تندرو‌ها است، تفاوت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: کشور متعلق به همه ایرانی‌ها با سلیقه و نگاه‌های متفاوت است. یعنی تمام کسانی که ایران سرزمین و وطن‌شان است، حق حضور و بروز تفکر و اندیشه خودشان را در فضای اجتماعی کشور دارند و هیچ خط قرمزی نباید برای مردم داشته باشیم. قانون تنها خط قرمز است و هر کجا که قانون فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را منع کرده باید رعایت شود.

به گفته وی، همانطور که قانون اساسی آزادی احزاب را تضمین کرده و حضور ادیان مختلف را به رسمیت شناخته است است، صدا و سیما هم ملزم به این است که چارچوب‌های قانونی را رعایت کند. مگر جایی‌که قانون خطوط قرمز‌ی تعریف کرده باشد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه‌ صداوسیما رسانه‌ای ملی است و قاعدتا نباید در اختیار تفکر و جریان خاصی قرار بگیرد؛ تصریح کرد: صداوسیما نباید بازگوکننده و انعکاس‌دهنده گروهی خاص باشد، پس اعتراض آن خانم برای دعوت از ابطحی و آذری جهرمی اعتراضی بی‌مورد است که ریشه در روند بسیار غلط تمامیت‌خواهی دارد. اینکه مجریان صداوسیما با مهمانان غیر حزب‌الهی وارد بحث و جدل شوند هم از هر اشتباهی اشتباه‌تر است. چرا که آنتن باید در اختیار همه دیدگاه‌ها قرار بگیرد. در واقع اینکه صداوسیما بسیاری از مخاطبانش را از دست داده است، دلیلی جز یک‌جانبه‌گری ندارد.

به گفته این فعال سیاسی، اینکه گروهی آشکارا و بدون نگرانی از قضاوت افکار عمومی بر طبل تمامیت‌خواهی می‌کوبند و اینطور می‌گویند که «ایران فقط برای حزب‌اللهی‌هاست» نشان می‌دهد، ایران و ملت ایران را اصلاً نشناخته‌اند و هیچ آشنایی‌ای با تاریخ چند هزار ساله ایران ندارند.