بررسی حواشی نماینده  متهم به «تجاوز»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی مطرح شده در فضای مجازی درباره سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان در مجلس به تسنیم گفت: تاکنون گزارش و مستنداتی درباره خودکشی دختر جوان و ارتباط آن با سلمان خدادادی به این هیأت واصل نشده و تنها در حد مطالبی است که در فضای مجازی منتشر شده است. اگر شاکی پیرامون این موضوع وجود دارد، مستندات خود را به هیأت نظارت ارائه دهند. هیأت نظارت در جلسه بعدی این هیأت، مسئله نماینده ملکان و حواشی پیش آمده را بررسی می‌کند.

    


درِ خانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چیزی نخواهند داد

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دومینوی فروپاشی ایالت متحده آغاز شده است. درِ خانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چیزی نخواهند داد. بعضی‌ها این در را زیاد می‌کوبند، چیزی در آن جا نیست. راه استمرار حیات این انقلاب یک کلام است و آن باور خودمان است. اصحاب رسانه وظیفه مضاعفی دارند. بیایید با شجاعت دستاوردهای انقلاب اسلامی را بگویید. نگویید مردم می‌دانند؛ بیان مکررش هم خوب است. در مشکلات مثل خانواده عمل کنیم، خودزنی نکنیم. دشمن جدی است و به کمترین چیزی که راضی است برچیده شدن سفره انقلاب است.

    


جای خالی نگاه به شرق در دولت

جواد منصوری، سفیر اسبق ایران در چین به مهر گفت: نگاه اروپا به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد اما دولت فکر می‌کند برای مسائل اقتصادی باید با اروپا همراه باشد و هیچ تصوری از این که در دنیا راه‌های دیگری برای تأمین منافع اقتصادی کشور وجود دارد هم ندارد. در دولت‌های قبلی موضوع نگاه به شرق وجود داشت که امروز جای خالی آن در دولت احساس می شود، اروپا هم این موضوع را به خوبی متوجه شده و به همین دلیل هیچ گونه نگرانی از موضع‌گیری‌ها و واکنش‌های مقامات دولتی ما ندارند.

    


دفتر کار به خرج بیت‌المال

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان نوشت: اماکنی از طرف بنیاد مستضعفان تحت عنوان دفتر کار در اختیار آقایان محمود احمدی‌نژاد و عزت الله ضرغامی در منطقه ولنجک و پاستور قرار گرفته است؛ لذا با عنایت به رسالت مقدس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر «صرف اموال منقول و غیرمنقول مصادره‌ای از رژیم سابق به نفع مستمندان، کارگران و کارمندان ضعیف» لطفا پاسخ دهید که ساکنین نامبرده، شامل کدامیک از سه دسته فوق بوده و براساس کدام منطق از این امتیاز بهره می‌برند؟

    


ملاقات‌های جدید کروبی، موسوی و رهنورد

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به ایلنا گفت:‌ حدود دو ماه پیش مسئولان امنیتی به آقای کروبی و موسوی گفتند به انتخاب خودتان هفته‌ای یکبار می‌توانیم شما را بیرون ببریم ولی تعیین آن محل باید هماهنگ شده باشد. ابوی هم گفتند دوست دارند این دیدارها را با خانواده شهدا شروع کنند. این ملاقات‌ها از شش هفته پیش آغاز شده و پدر به جز یک مورد که به دیدار یکی از دوستانشان رفتند مابقی موارد را به دیدار خانواده شهدا رفت. شنیده‌ها حاکی است میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم تاکنون به منزل دو برادر خود و اقوام همسرش رفته‌اند.

    


بخشی شکنجه‌ نشده است

دادستان کل کشور با اشاره به گزارش هیات بررسی اظهارات اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در دوران بازداشتش گفت: فردی که مدعی شده که مورد شکنجه قرار گرفته با اهداف سیاسی و با انگیزه‌های خاص خودش دنبال این قضیه بوده است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد جواد منتظری در این باره  گفت: پس از نشر خبر شکنجه یکی از کارگران شرکت نیشکر که در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده بود و دستور ریاست قوه قضاییه برای اعزام هیات تحقیق، ما هفته گذشته بلافاصله هیأت را اعزام کردیم. دادستان کل کشور افزود: الحمدلله گزارش این هیأت، گزارش متین، جامع و خوبی است و آنچه که من به اطلاع مردم می‌رسانم این است که این خبر از اساس دروغ بوده و هیچ گونه ضرب و جرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است.