فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در مذاکره و رایزنی با سپهبد اولگ سالیوکوف، فرمانده کل نیروی زمینی نیروهای مسلح روسیه به توافقات خوبی دست پیدا کردیم.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در پایان سفر رسمی خود به روسیه، این سفر را «بسیار به موقع» و «ثمربخش» توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که در مبارزه با تروریسم جدی است و تعاملات خود را با روسیه در این حوزه نه تنها تداوم خواهد بخشید، بلکه این همکاری‌ها هر روز عمیق‌تر می‌شود.

وی از توسعه همکاری‌ها در مقابله با تروریسم به عنوان بخشی از این توافقات یاد کرد و گفت: ایران و روسیه مصمم هستند همکاری‌های خود را در زمینه مبارزه با تروریسم گسترش دهند. حیدری با اشاره به تجربیات دو کشور در این عرصه افزود: تروریسم در شکل‌های مختلف ، یک تهدید جهانی است و ایران و روسیه حاضرند این تجربیات ارزشمند را در اختیار دیگر کشورهای جهان فرار دهند.

نمونه دستاوردهای روسیه را متخصصان ایرانی در داخل کشور ساخته اند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی فرمانده کل نیروی زمینی نیروهای مسلح روسیه به مسکو سفر کرده بود، در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از دانشگاه افسری روسیه، مرکز فناوری‌های نظامی، مراکز آموزشی ، مرکز تجهیزات پایش مرزی و مرکز تولید ادوات دفاعی این کشور طی این سفر اشاره کرد.

وی گفت: در بازدید از ظرفیت‌ها و دستاوردهای دفاعی روسیه متوجه شدم که نمونه‌ این دستاوردها به دست توانمند متخصصان ایرانی در کشور ما ساخته شده است. سرتیپ حیدری افزود: این بازدیدها می‌تواند به همکاری‌های آتی دو کشور در زمینه تبادل تجربیات ، دانش نظامی و تبادل دانشجو کمک کند.