وزیر امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این بیانیه بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شد. ما با هیچ طرفی در خصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعارفی نداریم. حسین امیرعبداللهیان در جریان نشست خبری با همتای خود از سلطنت عمان گفت: روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی از مقامات روسیه دریافت کردیم. ما این توضیحات را کافی نمی‌دانیم.

به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز (دوشنبه) در جریان نشست خبری مشترک با همتای عمانی خود گفت: یکی از موضوعات اساسی در دستورکار مشترک ما پیگیری اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده در جریان دو دیدار سران دو کشور بود. در ۲۲ ماه گذشته حجم تبادل تجاری ایران و عمان به بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است. این یکی از رکوردهای قابل توجهی است که در روابط فیمابین بر آن تمرکز داشتیم. وی اضافه کرد: به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با هدف شتاب دهی هر چه بیشتر در پیگیری توافقات رؤسای دو کشور در تهران برگزار خواهد شد. رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فنی، علمی، فناوری و گردشگری بین دو کشور در دستورکار جدی ما قرار دارد.

وی افزود: معتقدیم روابط کشورهای همسایه در منطقه می‌تواند به صورت پیوسته و زنجیره‌ای گسترش پیدا کند و این همان چیزی است که امروز منطقه ما بیش از گذشته به آن نیازمند است و این اقدامی است که می‌تواند ثبات امنیت و پیشرفت پایدار جمعی منطقه‌ای را در پی داشته باشد.

وی افزود: در سفر اخیرم به ۶ کشور حوزه جنوبی خلیج فارس با استقبال مقامات این کشورها از ابتکار و تشکیل مجمع گفتگو و همکاری منطقه‌ای مواجه شدیم و امیدواریم که در آینده شاهد عملیاتی شدن این ابتکار باشیم. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: روابط تهران و مسقط ممتاز، راهبردی و مستحکم است. امیرعبداللهیان با اشاره به بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این بیانیه بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شد. ما با هیچ طرفی در خصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعارفی نداریم.