نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا گفت: غرب‌ستیزی از اول هم نباید جزء ذات ایدئولوژی انقلاب ایران می‌شد. حالا، چون آمریکایی‌ها محمدرضا شاه پهلوی را زیرر چتر حمایتی قرار دادند، ما باید همیشه با آن‌ها دشمنی داشته باشیم؟ وقتی انقلاب پیروز شد، باید مباحث اقتصادی را اولویت می‌دانستیم و منافع ملی را ارزش می‌دانستیم.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ افزود: در دوره کنونی هر کشوری با آمریکا دچار تنش شود، نمی‌تواند حضوری جدی در بازار جهانی داشته باشد. چون کشور‌ها با مقایسه میزان تجارت‌شان با آمریکا، به این نتیجه می‌رسند که همکاری با آمریکا بیشتر به دردشان می‌خورد لذا سعی می‌کنند با دوری از ایران دچار تحریم‌های

آمریکا نشوند.

به گفته وی، باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توانیم سودی را که از مبادله با کشور‌های غربی با چیزی که از تعامل با همسایه‌ها به دست می‌آید، مقایسه کنیم.. در شرایط تحریم‌های جهانی، ما به اجبار با کشور‌هایی وارد معامله می‌شویم که قرارداد‌های پایاپای و معامله غیردلاری داشته باشند. در همین راستا دولت رئیسی با کشور‌های آمریکای لاتین وارد معامله شده است. مثلاً سرمایه‌گذاری ایران در بخش تراکتور در ونزوئلا یا نفت و انرژی در نیکاراگوئه و همکاری با کوبا در بخش معادن و توافق با عربستان،  قدم‌هایی است که به هرحال برداشته می‌شود.

اردستانی ادامه داد: گرچه عربستان علاقه‌مند است در ایران سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشد، اما نه تنها این کشور، بلکه عراق، امارات، کویت، قطر و ... ترجیح‌شان این است که تحریم‌های ایران ماندگار باشد تا آن‌ها نفت بیشتری بفروشند. مشخصاً عربستان با استفاده از جای خالی ایران در بازار نفت جهانی روزانه حدود 11 میلیون بشکه نفت می‌فروشد و درآمد حاصله را به صندوق ارزی خود تزریق کنند.

در واقع اگر ایران با آمریکا به تفاهم برسد که دارد می‌رسد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی را شاهد خواهیم بود و ایرانی‌ها هم مقداری ثبات فکر پیدا خواهند کرد.