مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور روسای‌جمهور دو کشور ۱۹ سند همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، همکاری و مشارکت در حوزه‌هایی همچون «ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی،‌ بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی» از جمله اسناد مهم امضا شده میان وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با همتایان ونزوئلایی بود.

پتانسیل   افزایش حجم   مبادلات   دو  کشور

تا  ۲۰  میلیارد   دلار

رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه صدور خدمات فنی-مهندسی و فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی به هدفگذاری حجم تبادلات دو کشور تا ۱۰ میلیارد دلار در میان‌ مدت تاکید کرد و گفت: این رقم می‌تواند در گام بعدی تا ۲۰ میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

ابراهیم رئیسی در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور با تاکید بر فعال‌تر شدن خطوط کشتیرانی میان دو کشور، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی، معدنی، انرژی و مسائل پولی و بانکی را در تعمیق و تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز با تمجید از سابقه روابط راهبردی تهران و کاراکاس، از عزم خود و اعضای کابینه این کشور برای آغاز دور جدیدی از تلاش‌ها و اقدامات برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

نیکلاس مادورو همچنین با ابراز خرسندی از فعال شدن دوباره شرکت‌های صنعتی ایرانی همچون تراکتورسازی و خودروسازی در ونزوئلا، بر تلاش برای تحقق هدف‌گذاری افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور به رقم ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرد.