یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دعوای دو طیف جبهه پایداری و جریان قالیباف بر سر لحاف ملاست. اینکه می‌بینید یک مقدار دعوا بین این دو جریان داغ شده ربطی به انتخابات مجلس ندارد. الان دعوا بر سر انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس است.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: آقای قالیباف در سال آخر ریاست مجلس به دو چیز نیاز دارد: یک، رأی آوردن برای ریاست مجلس و دیگری رأی بالا آوردن در انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس. زیرا اگر با رأی پایین رئیس مجلس شود، در سال آخر رئیس ضعیفی خواهد بود.

وی در خصوص رقابت‌های درونی جریان اصولگرا که اخیرا با طرح موضوع خودروهای شاسی بلند بیشتر شده، اظهار کرد: فضای سیاسی کشور به لحاظ فعالیت گروه‌ها در جریان اصلاح‌طلب و جریان اصولگرا وضعیت اسف‌انگیزی دارد.

مهاجری توضیح داد:‌ عملا به نظر می‌آید که فضای سیاسی بسیار سرد است و از طرف مجموعه سیاسی کشور برای حضور مردم در انتخابات تلاشی نمی‌شود. بنابراین احزاب و گروه‌های سیاسی هم خیلی در این زمینه نمی‌توانند فعال باشند. در حال حاضر هرچند جریان اصولگرا خیلی وضع خوبی ندارد اما اخیرا تحرکاتی صورت می‌گیرد اما این تحرکات مصداق این است که گفتند خانه عروس بزن و بکوب است ولی خانه داماد هیچ خبری نیست. یعنی این‌ها شلوغش می‌کنند اما در بدنه جامعه اتفاقی برای اینکه مردم را برای حضور در انتخابات دلگرم کند، وجود ندارد.

 اصولگرایان حرف جدیدی که مردم برای آن  تره خرد کنند،   ندارند

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که سکوت طیف سنتی اصولگرا در این ایام به چه معناست و چرا در میان اختلافات موجود، نظرات شفاف و تاثیرگذاری ندارند، گفت: کل جریان اصولگرا یک جریان پیر است. پیر که می‌گویم به لحاظ سن پیدایش‌شان نیست، بلکه به لحاظ توانمندی در برانگیختگی جامعه، پیر و ناتوان هستند. یعنی حرف نو برای گفتن در جریان اصولگرایی وجود ندارد.

وی افزود: شما یک شعار پیدا کنید که اصولگرایان در ۴۰ سال گذشته نداده باشند و شعارها را دستکاری و زائل نکرده باشند. برای همین جریان اصولگرایی حرف غیرتکراری و جدیدی ندارد. منظورم حرف جدیدی که مردم برای آن تره خرد کنند و به خاطر آن، پای صندوق‌های رأی بیایند و حضور پیدا کنند.