عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به درخواست کشورهای اروپایی برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: اروپا الکی می‌گوید که می‌خواهد مکانیسم ماشه را فعال کند به این حرف‌ها گوش ندهید. در هر صورت اگر کسی بخواهد رجز بخواند و مکانیسم ماشه را برای ایران فعال کند ما موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه را برای آنها اجرا خواهیم کرد.

به گزارش منیبان؛ فریدون عباسی دوانی درباره اینکه منظور از موردی سخت‌تر از مکانیسم ماشه چیست، افزود: رژیم صهیونسیتی را در کمتر از ۲۵ سال نابود می‌کنیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه «با وجود اعلام آمریکا برای عدم مذاکره درباره برجام و همچنین ادعای ایران مبنی بر اینکه بدون برجام هم می‌تواند با کشورها رابطه برقرار کند، چرا روسیه به دنبال برگرداندن طرفین بر سر میز مذاکرات است،» تصریح کرد: روسیه می‌خواهد نشان بدهد به معاملات بین‌المللی پایبند است و این رفتارها در زمره تنظیم روابط با سایر کشورها قرار می‌گیرد. البته خود روسیه نیز هم‌اکنون از تحریم آسیب می‌بیند و در حال آماده کردن خود برای مقابله با تحریم‌ها است. از این‌رو به نفع روسیه است که از تجارب ایران برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

عباسی دوانی در مورد اینکه اگر روسیه می‌خواهد پایبندی خود را به معاهدات نشان دهد چرا به معاهدات خود پایبند نبود و به اوکراین حمله کرد و در این میان از طریق به کار بردن پهپادهای ایرانی پای ایران را به این جنگ باز کرد، خاطرنشان کرد: وقتی کشوری تهدید می‌شود طبق روش‌های مقابله با تهدید اقدام می‌کند.‌ طی چند سال گذشته غرب در راستای تجزیه روسیه قدم بر می‌داشت و به دنبال این بود که داخل روسیه را به‌هم بزند کما اینکه در مورد اوکراین این اقدام را انجام داد.