وال‌ استریت ژورنال از شروع روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.

لارنس نورمن، خبرنگار این روزنامه آمریکایی در صفحه توئیترش نوشت: «شایعات تایید می‌شود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر[تجهیزات نظارتی] را آغاز کند.» نورمن در ادامه گفت: «انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.»

انجمن کنترل تسلیحات در آمریکا نیز می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نصب مجدد دوربین‌ها در برخی از تاسیسات هسته‌ای ایران را آغاز کرده است. بر اساس توافقی که اسفند سال گذشته در جریان سفر مدیرکل آژانس به تهران با ایران به دست آمد، آژانس برخی از دوربین‌هایی که ایران از تاسیسات اتمی خود برچیده بود را مجددا برای افزایش نظارت بر اقدامات این کشور، نصب می‌کند.

همزمان با اعلام خبر فوق،‌ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اتهامات ناروای غرب علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به گونه‌ای است که مسیر پیشرفت ما را محدود و موانع را زیاد کرده است، گفت: در این دوره اراده کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم.

محمد اسلامی دیروز در مراسم تجلیل از «مهدی سهرابی»، استاد پیشکسوت رشته مهندسی در دانشگاه امیرکبیر افزود: با روایت‌گری که صورت گرفته و اتهامات ناروایی که به کشور نسبت داده شده و نیز موج سواری و تولید محتوایی که صورت گرفته، روند به گونه‌ای است که مسیر پیشرفت ما را هر روز محدودتر و موانع هر روز زیادتر کرده و شرایطی به وجود آمده است که مردم ایران هم شاید نسبت به این موضوع یک ذهنیتی داشته باشند که هسته‌ای برای ما چه خاصیتی داشته و هزینه و فایده آن چه بوده است.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: ما تلاش کردیم در این دوره روی سرفصل‌ها به ویژه آنهایی که می توانند در زندگی مردم تاثیرگذار باشد و توجیه‌پذیری اقدامات را بیشتر معرفی کند، بیشتر وقت بگذاریم و اینکه تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی بیشتر مشهود شود.