سخنگوی قوه قضاییه گفت: اسامی و سمت‌های پرونده هواپیمای اوکراینی را داریم اما با توجه به محدودیت‌ها سعی داریم در راستای موازین قانونی قدم برداریم.

مسعود ستایشی در نشست خبری دیروز،‌ عدم اعلام اسامی متهمان را درراستای همین محدودیت دانست و افزود: اگر آرا قطعی شود با رعایت مقررات اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته وی، اجازه انتشار اسامی محکومان در مرحله بدوی وجود ندارد. تمام عناوین به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شده است.

تایید حکم اعدام جمشید شارمهد

سخنگوی قوه قضاییه، در ادامه نشست خبری از  ابرام (تأیید) حکم اعدام جمشید شارمهد در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: «پس از ابلاغ حکم به دادگاه اقدامات اجرایی متعاقبا صورت خواهد پذیرفت».

صدور اتهام محاربه برای ۳ متهم پرونده شهید علی‌وردی

ستایشی همچنین گفت: برای ۸ نفر از متهمان پرونده شهید آرمان علی‌وردی کیفرخواست صادر شده است و متهمان در حال معرفی وکیل هستند.

به گفته وی،‌ دادسرا برای ۳ نفر از متهمان پرونده اتهام محاربه از طریق استفاده و تمسک به سلاح سرد برای ارتکاب قتل و همچنین اقدام علیه امنیت کشور که منجر به شهادت طلبه بسیجی و مامور حافظ امنیت شهروندان شد، صادر کرد.

وی تصریح کرد:‌۵ متهم دیگر نیز به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم شدند.

به گفته ستایشی از این ۸ متهم، هفت  نفر از متهمان بازداشت هستند و یک نفر آزاد است.

اتهام الهه محمدی و نیلوفر حامدی همکاری با آمریکاست

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد که کیفرخواست نیلوفر حامدی و الهه محمدی روز ۲۸ فروردین به متهمین و وکلای آن‌ها ابلاغ و به منظور رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است. ریاست این شعبه با قاضی صلواتی است. بنابر گفته‌ی سخنگوی قوه قضائیه «اتهام این افراد همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.» پرونده در حال حاضر در اختیار وکلای این دو روزنامه‌نگار است. سخنگوی دستگاه قضا پیش بینی کرده «ظرف یک ماه پرونده تعیین وقت شود.»

«اسدالله اسدی» به زودی آزاد می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه درباره اسدالله اسدی گفت: موافقت‌نامه محکومین بین کشور ایران و بلژیک نهایی و اسناد آن‌ها تبادل شده است.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیرا دولت بلژیک درخواست یکی از شهروندان خود که به اتهام جاسوسی در ایران محکوم شده است مطرح شده آیا مسأله تبادل این فرد با اسدالله اسدی که در این کشور زندانی است وجود دارد؟ گفت: براساس گزارش‌های اخیر؛ تفاهمنامه تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک منعقد و نهایی و اسناد نیز تبادل شد براین اساس می‌توانند هر دو طرف نسبت به این موضوع اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرف مقابل درخواست داده بود و ما هم این تقاضا را مطرح کردیم و به زودی طبق وعده‌ای که پیش از این داده بودیم، این تبادل انجام خواهد شد.