رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام ۱۴ متهم پرونده شهید عجمیان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین فاضلی هریکندی افزود: جلسات دادگاه برای ۱۴ متهم با حضور متهمان و وکلای انتخابی آن‌ها برگزار و بعد از رسیدگی و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکلا، در نهایت حکم پرونده صادر و ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: براساس حکم دادگاه، برای ۱۱ متهم این پرونده حسب مورد ۱۰،۵،۳، و ۱۵ سال حبس صادر شده است.  فاضلی هریکندی گفت: براساس حکم صادر حمید قره حسنلو به ۱۵سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی، فرزانه قره حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهامی۳ نفر از متهمان به نام‌های بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی از افساد فی الارض به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تغییر پیدا کرد. با توجه به اینکه بلافاصله پس از ابلاغ عفو مقام معظم رهبری تمام متهمان پرونده به صورت کتبی ابراز ندامت کرده و تعهد به عدم تکرار جرایم مشابه دادند، با توجه به نوع و عنوان اتهام، این ۳ متهم مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آن‌ها صادر و امروز آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در ضمن احکام صادره غیرقطعی بوده و ظرف مهلت قانونی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.