در ادامه اقدامات غیرسازنده و تنش‌آفرینی باکو در روابط با تهران، پارلمان این کشور بیانیه‌ ضدایرانی صادر کرد و جمهوری آذربایجان پنجشنبه ۱۷ فروردین علاوه بر احضار سفیر ایران در باکو، چهار دیپلمات ایرانی را به عنوان «عناصر نامطلوب» اخراج کرد.

 از چهار دیپلمات خواسته شده، ظرف ۴۸ ساعت به ایران بازگردند. ساعاتی قبل از آن نیز شش نفر در این کشور دستگیر شدند که گفته شد در حال «برنامه‌ریزی برای کودتا» بوده‌اند. باکو مدعی شده است که این شش شهروند آذربایجانی «برای بی‌ثبات کردن اوضاع در کشور توسط سرویس‌های مخفی ایران استخدام شده‌ و آموزش دیده‌اند.»

وزارت کشور، سرویس امنیت دولتی و دفتر دادستانی کل جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این گروه قصد داشته با تشکیل «جوخه‌های مقاومت» و «ناآرامی‌های مسلحانه» دولت آذربایجان را به شکل خشونت‌آمیز سرنگون و یک حکومت شرعی را در آنجا ایجاد کند. ازسوی‌دیگر روز جمعه، پارلمان آذربایجان در بیانیه‌ای از ایران خواست از «اقدامات مغرضانه» علیه جمهوری آذربایجان خودداری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آپا، پارلمان جمهوری آذربایجان در بیانیه خود‌ بیانیه مجلس شورای اسلامی ایران درباره افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی را مداخله در امور داخلی و اقدام تحریک‌آمیز سیاسی دیگر علیه باکو خواند‌.

«صاحبه غفاراوا» رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان طی اظهاراتی مدعی شد: «از ایران می‌خواهیم از اقداماتی که به روابط دوجانبه با ‌جمهوری‌ آذربایجان آسیب می‌زند، خودداری کند.» وی گفت: «همه باید بدانند که ‌جمهوری‌ آذربایجان یک کشور مستقل است و  نحوه برقراری روابط با سایر کشورها فقط به خود آن مربوط است.»