دادستان کل کشور گفت: افرادی که کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، عفو نخواهند شد و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

به گزارش قوه قضاییه، محمدجعفر منتظری در بازدید از مجموعه زندان مرکزی اصفهان با اشاره به عفو گسترده رهبری و بالاخص عفو زندانیان حوادث اخیر از زندانیان خواست پس از آزادی و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند.  دادستان کل کشور گفت: در قانون اساسی حق عفو به رهبری انقلاب داده شده که به درخواست رئیس قوه قضاییه با فرایندی که طی می شود؛ اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محکوم را عفو کنند.

منتظری با اشاره به عفو اخیر رهبری یادآور شد: تفاوت این عفو با عفوهای گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تفاوت این عفو با عفو های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد. منتظری گفت: دوست داریم کسی به زندان نیافتد، اما اگر این اتفاق برای او رخ داد، زندان محلی برای آموزش او باشد.